خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تاکستان در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکلات موجود نباید باعث قهر مردم با صندوق رای شود / این انتخابات از تمام انتخابات گذشته مهم‌تر است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۸۶

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: کشور و انقلاب آسان به دست نیامده، از این رو نباید به دلیل مشکلات موجود با صندوق رای قهر کنیم، بلکه لازم است با حضور خود تغییر و دگرگونی ایجاد کنیم.

رجب رحمانی با حضور در برنامه گفت و گو محور ضلع سوم استودیوی خبری ایلنا در پاسخ به این پرسش که طی یک سال نمایندگی مجلس برای حل مشکلات شهرستان تاکستان چه اقداماتی انجام شده و برای برطرف کردن آنها باید چه پیگیری‌هایی انجام شود، گفت: مشکلات اقتصادی یکی از مشکلات فعلی کشور و استان است. مقام معظم رهبری سال‌های متمادی این موضوع را در شعار سال مد نظر قرار داده و مواردی از قبیل اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون با تحریم و دشمنی‌هایی مواجه بودیم، اکنون نیز کرونا مشکلاتی را ایجاد کرده و تمام این موارد نیازمند انسجام، یکدلی و هماهنگی است تا بر مشکلات غلبه کنیم و قطعا با رعایت این نکات بر آنها غلبه پیدا می‌کنیم.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در این دوره یکی از مجلس‌های فعال و پرکار و ترکیبی از نیروهای جوان و با انگیزه و کاردان و باتجربه است و پیرامون مسائل اقتصادی کارهای خاصی انجام شده که باید ادامه یابد.

این مسئول ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه کشور با دارا بودن 13 تا 14 محور از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا اقداماتی انجام شده اما دگرگونی این ساختار به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد.

رحمانی عنوان کرد: حرکت خوبی برای تهیه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور انجام شد که 60 میلیون نفر را در برگرفت؛ البته اصل و اساس قضیه راه اندازی کارخانجات، افزایش و بالابردن راندمان تولید، استفاده  از استعداد و پتانسیل‌ها و بهینه هزینه کردن امکانات و اعتبارات موجود است.

وی ادامه داد: ما در کشور از امکانات خوبی برخوردار هستیم و با مدیریت می‌توان این مسائل را حل کرد؛ در واقع در اقتصاد کشور باید نگاه درون‌گرا و برون‌نگر داشته و ضمن تکیه بر توانایی‌های داخلی بر ارتباط سالم و با احترام با دنیا توجه داشته باشیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس در پاسخ به اقدامات انجام شده در راستای کاهش سودهای بانکی برای تولید ابراز کرد: مجلس اقداماتی را انجام داده و با بانک‌های مختلف صحبت شده، همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان دوره چهارم با آینده‌نگری تاکید کردند، باید طوری برنامه‌ریزی شود که وابستگی بودجه کشور به نفت روز به روز کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اداره کشور به بودجه و امکانات نیاز دارد، در کشورهایی که دارای اقتصاد سالم هستند دو بخش تولیدات و مالیات مطرح است، در این شرایط باید اصلاح سیستم مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی مورد توجه جدی قرار گیرد و ضمن افزایش درآمد مردم مالیات متناسب با درآمد اخذ شده و از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

دگرگونی و ساماندهی سیستم اخذ مالیات

این مسئول افزود: بستن مالیات بر خانه‌های خالی از جمله مواردی بود مورد توجه قرار گرفت، اخذ مالیات نیازمند دگرگونی و ساماندهی است که باید آنلاین شده و امکان فرار وجود نداشته باشد؛ عدالت حکم می‌کند که هر فرد متناسب با درآمد مالیات پرداخت کند.

رحمانی درباره وضعیت کشاورزی استان و شهرستان تاکستان گفت: در رابطه با کشاورزی استان قزوین از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و دارای آب و هوایی مناسب و خاک‌های قهوه‌ای و آهن دار است که این شرایط کیفیت بالای محصول، ماندگاری و شهد محصول تاثیر دارد.

وی ادامه داد: احداث سد نهب در غرب استان با چالش‌هایی مواجه بود و من پیش از این در کمیسیون اصل 90 نسبت به آن شکایت داشتنم، برای اینکه دشت قزوین از امکانات کشور بهره برده و آب استان تامین شود، دشت بودن تاکستان به تصویب رسانده و در نتیجه ردیف ملی برای آن درنظر گرفته شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: با توجه به تصویب دشت تاکستان این موضوع در سد طالقان و سد نهب مدنظر قرار گرفت و به دشت بودن آن اشاره شد.

وی تاکید کرد: حل مشکلات تمام کشاورزان مد نظر است و مشکلات تامین آب کشاورزی باید از سدهای طالقان، نهب و کینه ورس حل شود، سد نهب بخشی از مشکلات را حل کرده و با استفاده از آن 30 هزار هکتار زیر کشت می‌رود، در مجموع باید به گونه‌ای ساماندهی شود که آب مورد نیاز تاکستان با صرفه جویی و اصلاح سیستم آبیاری حل شود.

این مسئول اظهار کرد: برای سد نهب از اعتبارات ملی هزینه شد و اولین پروژه ملی بود که در مجلس به تصویب رسید و دو ردیف ملی برای ساختمان و شبکه‌های سد را به خود اختصاص داد و به 700 تا 800 میلیارد هزینه نیاز دارد.

لزوم تقویت صندوق کشمش

وی درباره امکان جمع آوری ریل راه آهن از داخل تاکستان گفت: پولی که هزینه می‌شود باید دارای ردیف ملی باشد اما برای راه آهن ماده 32 در نظر گرفته شده و این موضوع مطرح شد که با فروش اموال راه آهن، آن را از شهر خارج کرد، این درصورتی است که حتی با فروش 100 برابر اموال نیز این مبلغ تامین نمی‌شود.

رحمانی ادامه داد: به دلیل هزینه‌بر بودن خروج راه آهن از شهر درحال حاضر امکان این امر وجود ندارد؛ در واقع برای بیمارستان تاکستان، منطقه ویژه اقتصادی و راه تاکستان و قزوین ردیف ملی گرفتیم اما اکنون برای جابه جایی ریل راه آهن در داخل شهر ردیف ملی وجود ندارد و در نتیجه انجام این کار در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و چیزی حدود 40 میلیارد هزینه نیاز دارد.

وی درباره صندوق کشمش ابراز کرد: در زمینه کشمش در مجلس چهارم قانون خرید تضمینی کشمش اصلاح شد، براساس آن قانون باید قیمت محصولات اساسی کشاورزی براساس هزینه‌های انجام شده تعیین شود اما این مبلغ در یک زمان تومان 5600 پیشنهاد شد، درحالی که در اصل باید 20 هزار تومان بود.

این مسئول ادامه داد: در کشور 400 هزار هکتار باغ انگور وجود دارد  هر هکتار به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای 5 نفر اشتغالزایی می‌کند، صندوق کشمش باید بر اساس قانون تجارت تقویت شود؛ همچنین لازم است قانون برنامه پنج ساله ششم نیز باید در سراسر استان مورد توجه قرار گیرد و این امر برای تکمیل زنجیره تولید نیز دارای اهمیت است.

وی درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرستان تاکستان گفت: در این رابطه ساخت‌وسازهایی صورت گرفت که دارای مجوز نبود و نیازمند ساماندهی بود که انجام نشد و در این زمینه از مسئولان گلایه دارم؛ البته علاوه بر همت مسئولان، بودجه بندی و اعتبارات همکاری مردم نیز در سازندگی لازم است و همین موضوع در گام دوم انقلاب نیز مطرح شده است.

بررسی شرایط و علاقه مردم به حضور در انتخابات

رحمانی در بخش دوم این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که در انتخابات پیش رو که مردم نگران بوده و باتوجه به فشار اقتصادی و معیشتی بی اعتماد شده‌اند برای داشتن انتخابات مطلوب چه شرایطی لازم است گفت: کشور ما از ابتدا با مردم سالاری دینی همراه بوده و شرکت در انتخابات از نظر دینی و اعتقادی وظیفه‌ای شرعی و ملی است.

وی ادامه داد: ما مسئولان بدهکار انقلاب هستیم، اکنون شرایط کشور، مسائل بین المللی و موضوع تحریم مشکلاتی را ایجاد کرده با همه این‌ها نباید شرکت فعال در انتخابات و همدلی و انسجام تحت تاثیر قرار گیرد، مردم اکنون نیز باید سعی کنند تا شرایط بهتری را فراهم کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس درباره فراهم شدن زمینه برای سلایق مختلف ابراز کرد: کشور و انقلاب آسان به دست نیامده، ما شهید سلیمانی و بابایی و شهیدان دیگری داشتیم؛ از این رو نباید با صندوق رای قهر کنیم، بلکه لازم است با حضور خود تغییر و دگرگونی ایجاد کنیم.

لزوم وحدت مسئولان برای حضور حداکثری در انتخابات

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تایید صلاحیت‌ها در استان عادلانه بوده یا نه اظهار کرد: هنوز نتایج نهایی نشده و شنیده‌ها نیز ملاک و دلیل نیست؛ در مجموع باید زمینه حضور حداکثری را فراهم کنیم و بدانیم رای مردم یک امانت است.

این مسئول ادامه داد: مساله امانت داری در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است تا حدی که اگر فردی خنجری را نزد ما به امانت می‌سپارد، حتی اگر بدانیم با این خنجر جنایت بزرگی کرده اگر صاحب آن خواستار بازگشت خنجر باشد باید آن را بازگردانیم؛ رای مردم نیز امانت بوده و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم حتی کم کاری شورا یا رئیس جمهور دلیلی بر عدم رای دادن نیست.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب مدرس به دولت جان بخشید و مقابل استکبار ایستاد، در شرایط فعلی نیز یک فرد در شورا و یا بعنوان نماینده می‌تواند مقابل یک مجموعه ایستاده و اقدامات مناسبی را انجام دهد؛ باید یک روز در انتخابات حضور یافته و چهار سال کار و فعالیت مطالبه کنیم.

رحمانی تاکید کرد: ما در تمامی موارد باید تا جایی که در توان است امانت را به افرادی که بیشتر اهلش بوده و امانت دار هستند بسپاریم.

وی درباره لزوم وحدت مسئولان و تاثیر آن بر حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: وحدت باید بعنوان یک اصل باشد، در این شرایط خاص که با استکبار جهانی و تحریم‌ها مواجه هستیم این انتخابات از تمام انتخابات مهم‌تر است، ما باید انقلاب را حفظ کرده و نام و انقلاب و خون شهدا را اصل قرار دهیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: لازم است مسئولان متحد بوده و اختلافات موجود از جنس فرسایشی نباشد و دو طرف سعی کنند بهترین راه را انتخاب کنند؛ با وجود اتحاد و انسجام مردم نیز باید برای حفظ نظام و انقلاب در انتخابات شرکت کنند.

حجم ویدیو: ۳۹۲.۷۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۳۹:۵۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز