خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست سرخس مطرح کرد:

دو عامل تهدید کننده حیات وحش شهرستان سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۰۱

رئیس اداره محیط زیست سرخس از فقر شدید علوفه و خشکسالی در مراتع و مناطق حفاظت شده حیات وحش در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ابراهیمی با اشاره به خشکسالی بهار امسال که شدیدا حیات وحش را تهدید می کند و اقداماتی که انجام شده گفت: از اوایل فروردین ماه با توجه به کاهش بارش ها مکاتباتی را با منابع طبیعی در امر نظارت وخروج سریع‌تر عشایر از منطقه را داشتیم. همچنین با شرکت بهره برداری نفت گاز، پالایشگاه و منطقه ویژه جهت همکاری و انتقال آب و علوفه به آبشخورهای حیات وحش را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی داشتیم که هنوز پاسخی دریافت نکردیم. 

رئیس اداره محیط زیست سرخس با تاکید بر همکاری خوب گروه های محلی و کمپین ها در امرحفاظت افزود: از آنجا که ما شدیدا با کمبود نیرو و امکانات در مناطق حفاظت شده روبرو هستیم ، متاسفانه تهدیداتی را در بحث شکار غیر قانونی داریم وچندین پرونده در این راستا تشکیل وبه مقامات قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده جنگل خواجه شدیدا با کمبود علوفه روبرو است یاد آور شد: از اوایل فروردین در مناطق حفاظت شده تمامی چشمه ها وآبشخورها را با همکاری جوامع محلی وخدمات رایگان جایگزین حبس را لایروبی کردیم و در این راستا تعدادی از خیرین محیط زیست وعده اهدای علوفه را نیز دادند.

ابراهیمی وضعیت حیات وحش منطقه را تاحدودی بحرانی دانست و تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمارگیری پاییز سال ٩٩ جمعیت قوچ و میش و بخصوص آهو نسبت به سال قبل آن ۴۰ درصد کاهش داشت که عمده این مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و حضور پسته چین ها در مناطق حفاظت شده است که زمینه شکار را فراهم کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز