خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین خبرداد:

واکسیناسیون ۴۰ هزار شهروند بالای ۶۵ سال از طریق فراخوان مرکز بهداشت/ واکسن به معنای کنار گذاشتن پروتکل‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۶۶

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از تحویل واکسن آسترازنکا در هفته جاری و واکسیناسیون ۴۰ هزار شهروند بالای ۶۵ سال خبر داد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، علیرضا مهرعلیان با اعلام این خبر گفت: در فاز اول تزریق واکسن،۴۰ هزار شهروند بالای ۶۵ سال، در نوبت تزریق از طریق فراخوان مرکز بهداشت شهرستان قزوین قرار خواهند گرفت که البته برای دریافت واکسن باید اطلاعات بهداشتی افراد در سامانه یکپارچه سیب ثبت شده باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود: امیدواریم با تسریع روند واکسیناسیون در استان از نظر زنجیره ابتلا به این بیماری به یک حالت سکون برسیم هرچند که واکسن به تنهایی نمی‌تواند زنجیره بیماری را قطع کند.

مهرعلیان ادامه داد:تزریق واکسن به معنای کنار گذاشتن دستورالعمل ها نیست، اما کمی از استرس های مردم را کم می کند.

وی  اظهار داشت: متاسفانه عادی انگاری‌های شهروندان، باعث شد تا روزانه بالای هفت هزار بیمار سرپایی به مراکز بهداشت و درمانگاه های سراسر کشور روانه بشوند و نگرانی هایی در خصوص کمبود کیت تشخیص کرونا پیش آید.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین در یک ماه گذشته بحرانی ترین روزها را پشت سر گذاشته و زنجیره انتقال بیماری کویید ۱۹، فراگیر شده است.

مهرعلیان بیان کرد: تاکنون کادر بهداشت و درمان، سالمندان، جانبازان، پاکبانان، بیماران خاص و سرطانی توسط مرکز بهداشت شهرستان قزوین در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند و فازهای بعدی تزریق مطابق با سند ملی واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱۱۶ هزار و ۹۱۸ آزمایش مولکولی کویید ۱۹ بر اساس پی سی آر صورت گرفته است، تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته یک هزار و ۱۴۷ آزمایش کرونا در استان صورت گرفته که از این تعداد نتیجه ۳۶۸ نمونه مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز