خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خبر داد:

بیماری‌های قلبی و عروقی علت 40 درصد از مرگ ها در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۵۱

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی علت 40 درصد از مرگ و میرها در استان مرکزی را شامل می شود که این شاخص رتبه نخست علل مرگ در این استان است.

به گزارش ایلنا، علی علیمحمدی افزود: در استان مرکزی سن ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق تا 40 سالگی کاهش یافته که این رخداد زنگ خطر جدی است و در این راستا باید سبک زندگی سالم و پرتحرک بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: انواع سرطان‌ها و حوادث، پس از بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه‌های بعدی علت های مرگ و میر در این استان را به خود اختصاص داده اند. همچنین بر اساس مستندات بالینی ابتلای به دیابت و فشار خون نیز از عوامل جدی زمینه‌ساز بیماری‌های غیرواگیر و کاهش کیفیت زیستی در شهروندان استان مرکزی است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: ابتلا به انواع سرطان‌ها با ژنتیک، نوع تغذیه و عوامل محیطی ارتباط تنگاتنگ دارد و  بر اساس یافته های آماری، در استان مرکزی سرطان های سینه و دستگاه گوارش در زنان و سرطان های معده، پروستات و دستگاه گوارش در مردان بیشترین فراوانی را دارد.

علیمحمدی تصریح کرد: مصرف مواد دخانی و الکل، خوردن غذا و نوشیدنی داغ، استفاده بیش از حد فست فودها، استرس، عوامل آلایندگی هوا و صنایع و مصرف غذاهای دود داده شده درصد ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. 

وی بیان داشت: بر این اساس نیاز است که خودمراقبتی در بین مردم استان بالاتر برود و اقدامات پیشگیرانه را با سبک زندگی سالم سرلوحه قرار دهند. همچنین در این رابطه ضروری است که مطالعات علمی در حوزه آلاینده‌های محیطی و ارتباط آن با بیماری‌های سخت درمان در استان مرکزی بیشتر مدنظر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز