خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد:

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۴۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: در سال جاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست در طارم سفلی در پی گشت و کنترل موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، احمد زارعی گفت: در سال جاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست در طارم سفلی در پی گشت و کنترل موفق به تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات  شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین ادامه داد: در همان دقایق پلنگ دیگری نیز مشاهده و ثبت شد که فاصله بسیار دوری داشت.

وی ابراز کرد: این چندمین بار است که ماموران یگان حفاظت موفق به تصویربرداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند، تصاویر پیشین طی یک ماه گذشته ثبت شده بود.

این مسئول ادامه داد: گزارشات مکرر مردمی و مامورین اجرایی، از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر و در حال انقراض کشور است.

وی عنوان کرد: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی‌نظیر است.

زارعی گفت: با توجه به اینکه پلنگ، جانوری قلمرو طلب است و به طور معمول محدوده زیادی را برای زیست خود انتخاب می‌کند بنابرین مشاهده و شمارش تعداد دقیق آن‌ها کاری سخت و دشوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز