خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری بوشهر به ایلنا خبر داد:

اعلام میزان خسارهای زمین لرزه گناوه به دولت/ ارائه تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۳۲۴

مدیر کل بحران استانداری بوشهر گفت: جمع بندی خسارت های زلزله اخیر شهرستان گناوه انجام شده و به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است که پس از تصویب هیات دولت بازسازی و تعمیرات منازل خسارت دیده اغاز خواهد شد .

جهانگیر دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بوشهر با اعلام این مطلب افزود: منازل آسیب دیده از زلزله یا تعمیری هستند و یا نیاز به بازسازی دارند که برای بازسازی و تعمیرات آنها تسهیلات ٤ درصد و کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت و همچنین کمک بلاعوض معیشتی (جبران خسارت وسایل آسیب دیده منازل) نیز به همه منازل خسارت دیده اختصاص خواهد گرفت تا بتواند جبران خسارت های آسیب دیدگان را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد : تمام این اعتبارات در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت و این سازمان هم پس از تشکیل پرونده برای منازل آسیب‌دیده با توجه به ارزیابی‌های انجام شده کمک های بلاعوض را به افراد سرپرست خانوار پرداخت و برای دریافت تسهیلات وام ٤ درصد نیز آنها را به بانک های عامل معرفی خواهد کرد.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر افزود: سازمان بهزیستی نیز مبلغی ما بین ٥ تا ١٥ میلیون ریال به همه خانوارهای آسیب دیده اختصاص خواهد داد و تسهیلات ٢٠٠ میلیون ریالی نیز به خانوارهای تحت پوشش به صورت بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی کشور نیز کمک‌های بلاعوض برای ساخت و تعمیر منازل به آسیب‌دیدگان تحت پوشش در نظر گرفته است که در زمان آغاز بازسازی و انجام تعمیرات به آنها پرداخت می‌شود.

دهقانی در پایان خاطر نشان کرد : دولت همواره در بحث ساخت مسکن نقاط آسیب دیده ناشی از سیل ، زلزله و ... در نقاط مختلف کشور حمایت‌های خوبی داشته و خود را موظف می داند که هم در بحث تعمیرات و هم بازسازی منازل آسیب دیده ، تسهیلات و کمک های مالی مناسبی را به مردم خسارت دیده  ارائه کند.

زمین لرزه ای به مقیاس ٥.٩ ریشتر یک شنبه هفته گذشته بندر گناوه و روستاهای اطراف آن را لرزاند که شدت لرزش آن در استان‌های خوزستان و فارس نیز احساس شد  و نزدیک به چهارصد منزل مسکونی در این زمین لرزه دچار خسارت جدی شدند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز