خبرگزاری کار ایران

برای سومین سال متوالی؛

استان قزوین پایلوت طرح ملی گندم بنیان شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۲۲۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استان قزوین برای سومین سال به عنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرا کننده طرح ملی افزایش عملکرد گندم و بهره‌وری نظام های گندم بنیان برگزیده شده است.

به گزارش ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی‌ با اشاره به طرح ملی افزایش عملکرد گندم و بهره‌وری نظام های گندم بنیان گفت: این طرح در سال جاری در سطح ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: استان قزوین برای سومین سال بعنوان یکی از استان‌های پایلوت اجرا کننده این طرح برگزیده شده و طی ۲ سال گذشته نیز اجرای این طرح از لحاظ حفاظت از خاک، کاهش مصرف آب و رشد تولید نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی ابراز کرد: این طرح در کنار تلاش برای رشد ۲۵ درصدی عملکرد و تولید گندم در مزارع زیر کشت این محصول، اهدافی همچون کاهش هزینه‌های کشت، ارتقای بهره‌وری و حفاظت بهتر از منابع آب و خاک را پیگیری می‌کند.

این مسئول افزود: آموزش به کشاورزان، ساماندهی بهره‌گیری از بذور و استانداردسازی آن و  استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به خشکی، مبارزه بهتر با آفات و علف‌های هرز، بهینه‌سازی مصرف کود و تناوب کشت از موضوعاتی است که در اجرای این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسماعیلی گفت: با اجرای این طرح در سال پنجم، نتایج و دستاوردهای آن از سوی محققان و کارشناسان حوزه زراعت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به مزارع گندم در سطح کشور تعمیم داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز