خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

شهردار اصفهان واکسن کرونا دریافت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۱۰۷

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر تزریق واکسن کووید ۱۹ به شهردار اصفهان را رد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، روز جمعه برای قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان جنجالی آغاز شد. خبر تزریق واکسن به وی دست به دست می چرخید. 

سخنگو و سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در صفحه شخصی اش از تفحص در این مورد خبر داد.

آرش نجیمی که پیش از ظهر خبر از تفحص در مورد خبر تزریق واکسن کووید ۱۹ به شهردار اصفهان را داده بود در همان صفحه توضیحاتی مبنی بر رد این خبر منتشر کرد.

عصر این توضیحات به شکل رسمی و به شرح زیر منتشر شد:

در پی انتشار اخباری مبنی بر تزریق واکسن کووید ۱۹ به آقای نورزی شهردار اصفهان در یکی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع بررسی و مشخص شد که نام و شماره ملی نامبرده به عنوان دریافت کننده واکسن در بین کارکنان یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر اصفهان در سامانه سیب ثبت شده است. لذا ابعاد مساله در جلسه ای با حضور مسئولان دانشگاه، حراست، نظام پزشکی، بازرسی و رئیس بیمارستان مذکور بررسی و مصاحبه تلفنی با کارشناس بهداشت که مشخصات ایشان را ثبت کرده بود انجام شد.

با توجه به اینکه بر اساس بخشنامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسئول فنی بیمارستان مکلف است صرفا در صورت احراز استحقاق هر یک از کارکنان بیمارستان نسبت به معرفی وی به تیم بهداشت برای ثبت مشخصات در سامانه و سپس تزریق واکسن اقدام کند، خطای مسئول فنی در معرفی نامبرده و تسلیم مشخصات و شماره ملی برای ثبت در سامانه محرز و مقرر شد دانشگاه اقدام لازم در خصوص این امر را انجام دهد.

لازم به ذکر است بیمارستان مذکور از ابتدای اپیدمی کووید 19 همکاری زیادی را در بین بیمارستان‌های خصوصی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا داشته است. 

از طرف دیگر، رئیس بیمارستان اعلام کرد که آقای نوروزی بنا به توصیه پزشک معالج خود، علیرغم ثبت مشخصات در سامانه از تزریق منصرف شده و واکسن را دریافت نکردند.

 با توجه به اینکه در بیمارستان‌های پرجمعیت تزریق به هر داوطلب پس از ثبت مشخصات در سامانه توسط فردی غیر از کارشناس ثبت انجام می شود، تایید یا رد این موضوع با مستندات موجود امکان پذیر نیست و نیاز به مدارک بیشتر دارد و در حال پیگیری است. 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبلا نیز به طور کتبی تصریح کرده که مسئولیت تائید استحقاق و معرفی گیرندگان واکسن در هر یک از مراکز درمانی ( اعم از دولتی یا غیر دولتی) بر عهده مسئول فنی آن مرکز است و چنانچه افراد غیرمرتبط در بین گیرندگان معرفی شوند مسئول فنی پاسخگوی مراجع نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز