خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

فروردین ماه امسال ، سیاه‌ترین ماه کرونایی قزوین بود/واکسن کووید۱۹ در قزوین عارضه‌ای نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: فروردین ماه امسال با 2 هزار و 773 بیمار بستری پر بیمارترین و سیاه‌ترین ماه در ۱۴ ماه گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که بعد از ظهر امروز در استانداری برگزار شد گفت: روند بیماران مشکوک تنفسی به صورت سرپایی که از هفته اول فروردین رشد دو برابری داشت در آخر فروردین به وضعیت ثابت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در هفته سوم فروردین ماه 9 هزار و 739 بیمار   بیمار داشتیم که در هفته چهارم 17 هزار و 318 بیمار رسید و طی 5 روز گذشته به 7 هزار و 668 نفر رسید.

وی ابراز کرد: رشد بیماران سرپایی ثابت شده؛ و در سیدن به وضعیت از اصناف تشکر داریم؛ چرا که فضای آرام و خوبی را در محدودیت‌های هوشمند داشتیم و همکاری به طور میانگین بالای ۹۰ درصد است و نتیجه این همکاری‌ها  آن در هفته آینده قابل دیدن است.

این مسئول افزود: در فروردین ماه 2 هزار و 773 بیمار بستری داشتیم  که از آبان ماه که 2 هزار و 584 بیمار بود فراتر رفته و پر بیمارترین و سیاه‌ترین ماه طی ۱۴ ماه گذشته بود.

وی عنوان کرد:در آبان ماه ۲۵۹ و در فروردین ماه 138 فوتی با تست مثبت کرونا داشتیم؛ البته باتوجه به اینکه بیشتر بیماران در هفته دوم مراجعه کرده و بیماران بدحال افزایش یافته، تعداد فوتی‌ها در اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

10 بیمار کرونایی در انتظار آی سی یو

نامدار اظهار کرد: هزار و 157 فوتی بالای ۶۰ سال داشتیم که امیدواریم این آمار با واکسیناسبون کاهش یابد، فوتی‌ها طی هفته گذشته رشد بسیار بالایی داشته و این آمار با 8 فوتی در امروز به ۵۹ نفر رسید که امیدواریم این میزان با تلاش همگانی کاهش یابد.

وی ادامه داد: ملاک وضعیت بیماری در استان تعداد مراجعات و تست‌های مثبت روزانه است که تست‌های پی سی آر ۳۹ درصد و تست‌های رپید نیز ۱۸ درصد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: روند بیماران بدحال روبه افزایش است و ۴۷ بیمار در وضعیت بسیار بدحال داریم که از دستگاه‌های کمک تنفسی استفاده می‌کنند، طی یک هفته گذشته به جز یک روز که 190 مورد بود در حدود ۱۳۰نفر باقی مانده که البته در آبان ماه که اوج کرونا بود روزانه 70 تا 80 بستری داشتیم.

وی گفت: با وجود اینکه 132 تخت از سی سیو به آی سی یو اضافه شده اکنون 10 نفر در انتظار آی سی یو هستند.

این مسئول ابراز کرد: مجموع تست‌های انجام شده به حدود ب 200 هزار مورد رسیده و پاسخ دهی تست‌ها به حداکثر 48 ساعت کاهش یافته، ضمن اینکه نیمی از آن‌ها طی 24 ساعت پاسخ داده می‌شوند.

وی با بیان اهمیت توجه به اثرات واکسیناسیون گفت: تنویر اذهان عمومی در زمینه تزریق واکسن خارجی دارای اهمیت بالایی است، اکنون واکسن آسترازنکا  در آلمان و اتریش تزریق می‌شود، پیش از این نیز تبلیغات منفی درباره واکسن اسپوتنیک روسیه مطرح بود.

نامدار ادامه داد: واکسن آسترازنکا در دمای ۲ تا ۸ درجه قابل نگهداری است و همین موضوع انتقال آن به مناطق روستایی و در را امکان‌پذیر می‌کند، ضمن اینکه بسیاری واکسن‌های مورد استفاده دردنیا به اندازه این واکسن بررسی نشده است.

وی ابراز کرد: ما به سیستم و کشور اعتماد داریم و هر واکسنی وارد شود طبق مجوزهای سازمان جهانی بهداشت واکسن قابل اعتمادی است.

این مسئول افزود: تاکنون هیچ عارضه‌ای از واکسن تزریقی در استان نداشتیم، هر یک روزی که ترریق واکسن به تاخیر می‌افتد افراد بیشتری را از دست داده و با جهش‌های جدیدی مواجه می‌شویم.

وی عنوان کرد: اکنون نیز بیماران کرونایی به خاطر لخته خون جان خود را از دست می‌دهند و خطر لخته واکسن به این اندازه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز