خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اعلام کرد؛

اعمال محدودیت در مشاغل گروه یک/بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۵۰

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌ها در مشاغل گروه یک قرار دارند باید در آنها نیز محدودیت‌هایی درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان که ظهر امروز در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: هفته سختی را پشت سر گذاشته و همه به زحمت افتادند و همراهی و صبوری داشتند که نتیجه داد و روند کرونا تقریبا به ثبات رسید.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: کرونا بسیار باهوش است و از غفلت ما سوء استفاده می‌کند.

وی ابراز کرد: وضعیت قرمز وضعیت با خطر بسیار بالا است و از این رو باید محدودیت‌ها ادامه داشته و بیشتر شود تا به روند نزولی بیماری برسیم،درواقع باید شرایط به گونه‌ای باشد که بیماران بدحال کاهش پیدا کند.

این مسئول افزود: در وضعیت قرمز گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ باید در تعطیلی کامل باشند که ۳۵ درصد مشاغل هستند، باید به گونه‌ای مدیریت شود که در کنار متضرر نشدن مردم روند بیماری نیز تحت کنترل باشد.

وی عنوان کرد: ادارات با یک سوم کارکنان بصورت حضوری و دو سوم بصورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در بانک‌ها نیز  باید ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان در محل کار حضور یابند و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که باعث تجمع نشود و درغیر این صورت بانک پلمب می‌شود و مدیر بانک باید پاسخگو باشد.

حبیبی اظهار کرد: محدودیت تردد و ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۲۲ مانند گذشته پابرجا است و باتوجه به اینکه ۷۰ درصد فعالیت‌ها در مشاغل گروه ۱ است باید در آن‌ها نیز محدودیت‌هایی درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ردیف‌های شغلی ۱۲ تا ۲۹ در مشاغل گروه یک تا ساعت ۱۴ مجاز به فعالیت هستند و پس از این ساعت باید تعطیل شوند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: مشاغل گروه یک در حوزه نیازهای ضروری‌ و غذایی اجازه فعالیت تا ساعت ۲۲ دارند، رستوران‌ها و فست فودها به صورت بیرون بر و شیرینی فروشی‌ها و حلیم و آش تا ساعت ۱۹ مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: در واکسن باید به وزارت بهداشت اعتماد کنیم هر واکسنی که تایید شود قابل استفاده است.

این مسئول ابراز کرد: افسار کرونا در دست محدودیت‌ها و واکسیناسیون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز