خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد:

افزایش 252 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۹۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش 252 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در فروردین 1400خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته 252 درصد افزایش یافته گفت: در یک ماه گذشته 46 هزارتن کالای ایرانی از این پایانه صادر شده است. 

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: از این میزان 42 هزار تن کالا توسط   هزارو 808 دستگاه کامیون ایرانی وبیش از 4 هزارو 600 تن کالا توسط 222دستگاه کامیون گرجی،آذری ،روسی،تاجیکستان،قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان ، انواع بنزین ، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در فروردین ماه 1400 عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: درمدت یاد شده بیش از 25 هزارو 849 تن کالا توسط هزارو 223 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 86 درصدی داشته است

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی،سیمان ،ام دی اف،گچ،نئوپان ، بیسکویت ،برنج ،پروفیل، نمک وانواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

وثوقی اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته 100 درصد کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز