خبرگزاری کار ایران

فعالیت نخستین دستگاه تریلی تئاتر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۴۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نخستین دستگاه خودرو تریلی به منظور اجرای سیار تئاتر در خراسان رضوی خریداری، تجهیز و آماده فعالیت شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نخستین دستگاه خودرو تریلی به منظور اجرای سیار تئاتر در خراسان رضوی خریداری، تجهیز و آماده فعالیت شد. این حرکت فرهنگی اجتماعی موثر و جذاب که در قالب آن اجرای تئاتر صحنه‌ای برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، پیش از این تنها در پایتخت تجربه شده بود و هم‌اینک اجرای سیار نمایش‌های تئاتری در کشور با به کارگیری ۶ دستگاه تریلی با عنوان "پیک امید کانون" تنها در تهران جریان دارد.

او افزود: هفتمین تریلی تئاتر کشور که با عنوان تئاتر سیار نیز شناخته می‌شود در خراسان رضوی در حال آماده‌سازی و تجهیز است که با توجه به قابلیت طی کردن مسافت طولانی و با توجه به تجهیز کامل آن، علاوه بر ملزومات اجرای تئاتر به تجهیزات کتابخانه‌ای و سرگرمی، امکان ارائه خدمات به دورترین نقاط استان را دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر هیچ استانی در کشور از این امکان برخوردار نیست و صرفا تریلی تئاتر‌های استان تهران به سایر استان‌ها سفر کرده و به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی می‌دهند.

زره‌ساز بیان کرد: با پیگیری و حمایت استانداری خراسان رضوی یک دستگاه تریلی ۱۸ چرخ در اختیار این کانون قرار داده شده و از محل بودجه آسیب‌های اجتماعی اعتباری برای تجهیز آن تخصیص یافت.

او تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز کد اختصاصی اعتباری به این پروژه اعطا کرد که در نتیجه در حال حاضر آماده‌سازی این تریلی تئاتر در مراحل پایانی قرار دارد و ویژه همین استان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز این تریلی هزینه شده است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز