خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در دیدار قائم مقام مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور :

بانک‌ها سهم ایجاد اشتغال بیشتری را به خود اختصاص دهند / اختیارات شعب استانی بانک‌ها افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۳۹

استاندار گیلان با اشاره به شعار تعیین شده برای سال جاری و نقش بانک‌ها در تحقق این شعار راهبردی، تأکید کرد که بانک‌ها باید سهم ایجاد اشتغال بیشتری را به خود اختصاص دهند ضمن آنکه لازمست از سوی مرکز، اختیارات شعب استانی افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از رشت،ارسلان زارع در دیدار قائم مقام مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور با اشاره به شعار امسال تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، بانک ها را یکی از ارکان موثر تحقق این شعار عنوان و بیان کرد: در کارگروه اشتغال، شورای برنامه ریزی و توسعه و نیز در جلسه ای که در نخستین روز کاری سال جدید با موضوع هماهنگی چگونگی تحقق شعار سال برگزار شد؛ بر این مهم تأکید کرده ام.

وی بانک‌ها را در بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، دارای نقشی اثرگذار خواند و افزود: طی سال گذشته در استان گیلان؛ هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی، نسبت به سال ماقبل افزایش تولید داشته ایم که این دستآورد، با تعامل بانک‌ها به‌دست آمده است.

استاندار گیلان با تصریح اینکه لازمست امسال اهتمامی دوچندان برای این امر صورت گیرد؛ ادامه داد: بانک ها باید سهم ایجاد اشتغال بیشتری را به خود اختصاص دهند و در این مسیر؛ از شرکت های دانش بنیان و صنایع دیجیتال، بیشتری بهره را ببرند.

وی با طرح این انتظار که باید اختیارات شعب بانک‌های استانی افزایش یابد، گفت: به اندازه‌ای که امکانپذیر است؛ تفویض اختیار به استان‌ها داده شود و در گیلان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش‌های صنعت، شهرک‌های صنعتی و نیز احیاء مجدد واحدهای تولیدی وجود دارد؛ بانک صنعت و معدن سهم بیشتری ایفا کند.

 زارع تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان را یکی از اولویت ها برای سیر تعالی بانک‌ها خواند و اضافه کرد: دولت الکترونیک که پیوسته مورد تأکید رئیس جمهوری است و نیز توسعه بانکداری دیجیتال، می‌تواند تا حدودی، خلأ کمبود شعب بانک‌ها را برطرف سازد.

حسین عسکری قائم‌مقام مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در این دیدار بیان داشت: طی سال گذشته با وجود دشواری های ناشی از تشدید تحریم های غیرقانونی و همچنین شیوع کرونا، در صنایع مختلف ازجمله فولادی، سیمان، پتروشیمی و ... فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در کل کشور نیم درصد سپرده های بانکی را به خود اختصاص داده، گفت: در حال حاضر سهم این بانک از مطالبات شبکه بانکی، 10 درصد است.

وی تلاش های صورت گرفته در بانک صنعت و معدن برای توسعه بانکداری دیجیتال را یادآور شد و افزود: سیستم بانکی به سمت حرکت در بستر تلفن های همراه در حال سوق یافتن است و باید این نوع بانکداری گسترش یابد.

عسکری همچنین به نقش بانک صنعت و معدن در بخش های مختلف صنایع اشاره و اضافه کرد: بر تکمیل واحدهای نیمه تمام و نیز گام برداشتن در مسیر توسعه صنایع فناور، صادرات گرا و تکمیل زنجیره های تولید اهتمام داریم.

در خاتمه این دیدار، آزرده به عنوان مدیر جدید بانک صنعت و معدن استان معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز