خبرگزاری کار ایران

تنش در مرز شهرستان‌های کاشان و دلیجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۵۰۱

با وجود ابلاغ تعیین مرز تقسیماتی کاشان از طرف وزارت کشور در سال ۷۵ به دو فرمانداری شهرستان های کاشان و دلیجان، طی روزهای اخیر شاهد ایجاد تنش از طرف نهاد های دولتی شهرستان دلیجان در مشهد اردهال هستیم.

به گزارش ایلنا از کاشان، در تماس هایی که از سوی شهروندان مشهد اردهالی انجام شده آنها ضمن اعتراض به تعرض دوباره به اراضی و مزارع آنها در غیاث آباد،خوستار پایان دادن و رسیدگی فوری وعاجل به مشکلات چندساله در این بخش و برخورد مراجع ذیربط و قضایی با عاملان ومسببان بروزرحوادثی از این دست شدند.

آنها معتقد هستند با توجه به حضور کارشناسان وزارت کشور و استانداری دو استان مرکزی واصفهان و تعیین خط مرزی شهرستان کاشان در منطقه غیاث آباد، تشویش آفرینی مسولان دولتی شهرستان دلیجان به هیچ شکل توجیه پذیر نیست.

 در روزهای اخیر دستگاه های خاکبرداری بنیاد مسکن شهرستان دلیجان با ورود به اراضی متعلق به بنیاد مسکن شهرستان کاشان اقدام به تسطیح زمین کردند که با اعلام ساکنان به نیروی انتظامی بخش نیاسر و با دستور دادستان کاشان ماشین آلات سنگین آنها توقیف شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کاشان با بیان اینکه اتفاقات رخ داده  سال هاست که گریبانگیر نهاد های دولتی ومردم و ساکنان منطقه شده تصریح کرد: موضوع مورد بحث میان استان های مرکزی و اصفهان بر سر تقسیمات کشوری است؛ با این توضیح که هنوز اختلاف بین خط مرزی شهرستانهای کاشان ودلیجان دچار ابهاماتی است و می بایست برای همیشه مرتفع شود.

مصطفی رضا زاده تاکید کرد: این اختلافات در غیاث آباد مشهد اردهال کاشان و لاران دلیجان بیشتر به چشم می خورد و طی آخرین اخبار قرار است وزارت کشور و استانداری به این موضوع ورود کنند.

وی گفت: زمین های مورد ادعا از طرف شهرستان دلیجان طبق ماده ۴ توسط منابع طبیعی به بنیاد مسکن کاشان و با کاربری های متفاوت تجاری، مسکونی و خدماتی و غیره واگذار شده، با این وجود برخی از شهروندان دلیجانی ادعای سند داشته و عنوان می کنند سال های قبل در این اراضی کشاورزی داشته اند و تلاش می کنند با تسطیح اراضی اقدام به ساخت و ساز نمایند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کاشان اراضی واگذار شده را در محدوده خدماتی غیاث آباد دانست و افزود: امیدواریم با همفکری مسئولان هر دواستان زمینه رفع اختلافات فراهم شده و با ترسیم و مشخص شدن خط مرزی شاهد مشکلاتی از این دست برای مردم و ساکنان هر دو منطقه نباشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به وقوع اتفاقات پیش آمده طی روز های اخیر در منطقه غیاث آباد مشهد اردهال و با توجه به درخواست نیروی انتظامی بخش نیاسر و مسئولان اجرایی شهرستان دستور توقیف خودروهای سنگین استان مرکزی توسط دادستان کاشان در اراضی مورد اختلاف صادر شد.

 رضا زاده ابراز داشت: از گذشته خط مرزی میان کاشان و دلیجان مشخص شده و انجام چنین اعمالی به بروز درگیری و افزایش اختلافات کمک بیشتری کرده و مسئولان هر دو استان می توانند از طریق  هم اندیشی و گفتگو ویا احیانا مجاری قانونی اختلافات احتمالی را حل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز