خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار انجام می شود؛

استفاده از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در کارآزمایی بالینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۹۵

رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌‌سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی در موسسه رازی گفت: دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با فسمت تحتانی آن ایمن می کند.

به گزارش ایلنا از البرز، علی اسحاقی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در محل سایت کارازمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص)، با اشاره به این که دوز استنشاقی در روز ۵۱ ام به داوطلبان تزریق می شود، اظهار کرد: همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز رسید، دو دوز اول واکسن به صورت عضلانی و دوز سوم به صورت استنشاقی تجویز شده زیرا بزرگ‌ترین مشکل در پاندمی کرونا ناقلین بی علامت هستند و دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس پس از دو هفته موجب ایجاد ایمنی در دستگاه تنفسی فوقانی شده و زنجیره انتقال بیماری را به حداقل می‌رساند.

اسحاقی، واکسن رازی کووپارس را نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی نام برد و تصریح کرد: مشکلی که در واکسیناسیون عمومی انواع واکسن های ساخته شده کووید ۱۹ در دنیا مشاهده می شود، کنترل نشدن زنجیره انتقال است که با دوز استنشاقی این مسئله تا حد امکان رفع خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه ۱۳۳ داوطلب فاز اول کارآزمایی، دوز اول و از این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر هم دوز دوم را دریافت کردند، یادآور شد: تا پایان اردیبهشت ماه، تمام داوطلبان فاز اول، دوز سوم (استنشاقی) را دریافت می کنند و پس از انجام آنالیز بینابینی، اوایل خردادماه فاز دوم کارآزمایی بالینی با ۵۰۰ داوطلب آغاز خواهد شد. پذیرفتن داوطلبان واجد شرایط نیز آغاز شده تا فاز دوم با سرعت بیشتری طی شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم حدود دو ماه طول می کشد سپس وارد فاز سوم تست انسانی واکسن می شویم ‌و در صورت تایید تمام مراحل کارازمایی، واکسن رازی کووپارس به صورت انبوه تولید شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز