خبرگزاری کار ایران

قدردانی وزیر بهداشت از حمایت نمایندگان از او در مجلس ؛

فقط به قصد خدمت به نظام آمده‌ام/منتظر سخت‌ترین شرایط کرونایی باشید / مردم به خدا توکل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۶۹

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد نظام سلامت کشور، گفت: البرز در روزهای آینده دچار خیز تند شیوع کرونا خواهد بود و در این شرایط سخت، اولین شرط، تحمل و صبوری مردم، توکل به خدا و دعا در سحرهای ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی امروز در جلسه ستاد کرونای استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: اسفند ماه سال گذشته با اولین خبر فوتی کرونای انگلیسی در محدوده البرز به سرعت و عالمانه مدیریت کردیم و اگر غیر از این بود، در البرز دچار فاجعه کرونایی می شدیم.

وزیر بهداشت به امضای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از خود اشاره کرد و گفت: این حمایت در شرایطی ایجاد شد که هجمه رسانه ای دشمن علیه مجموعه نظام سلامت در کشور با این عنوان ایجاد شد که فرمانده نظام سلامت ایران استیضاح می شود.

وی افزود: در حالی که نظام انگلیس در برابر کرونای جهش یافته خود به زانو درآمده بود اما با توجه به منابع محدود داخل کشور، نظام سلامت کشور با شرایط اقتصادی، کرونا را در چند مرحله کنترل کرد.

وی با بیان اینکه همانطور که در دوران جنگ از داخل به ایران اسلامی خیانت می شد اکنون نیز گاهی خنجر از پشت می خوریم، افزود: قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارم و در دولت بعدی نیز صندلی خاصی برای خود در نظر نگرفته ام  و فقط به قصد خدمت به نظام  آمده ام.

نمکی گفت: در شرایط فعلی به عنوان کارشناس می گویم که استان البرز از وضعیت کرونایی خود دلخوش نباشد چراکه با توجه به شرایط اقلیمی و حاشیه نشینی و شاهراه تردد سایر استانها، باید منتظر سخت‌ترین شرایط کرونایی بود.

وی تصریح کرد: البرز در روزهای آینده دچار خیز تند کرونا خواهد بود و در این شرایط سخت اولین شرط، تحمل و صبوری مردم، توکل به خدا و دعا در سحرهای ماه رمضان است. باید مدد گرفت و از دعای عرفا کمک گرفت و با همدلی و خارج شدن از بحث سیاست ها می توان به کاهش کرونا کمک کرد.

وزیر بهداشت گفت: اصلاح طلب و اصول گرا باید برای مقابله با این بیماری در کنار هم باشند و هر گونه اختلاف سلیقه و برخورد انتخاباتی با این موضوع را کنار بگذارند.

وی افزود: از استاندار البرز تقاضا دارم که نظارت بیشتری بر روند اعمال شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند چراکه در دنیا اثبات شده است که موثرترین راه توقف این چرخه همین رعایت پروتکل ها است.

نمکی گفت: کلینیک های 15 تا 24 ساعته باید به اطلاع مردم برسد همچنین داروهای ضد ویروسی اکنون در تمامی مجموعه ها به وفور وجود دارد و تولید داخلی است.

وی افزود: باید با درمانگاه های سرپایی تعداد بیماران بستری را کاهش دهیم همچنین باید به گونه ای عمل کنید که هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان ها سرگردان نماند چنان که تاکنون این امر صورت نگرفته و افتخاری برای نظام شده است.

وزیر بهداشت گفت: در سال 1400 حدود 13 هزار تخت بیمارستانی به کشور در قالب 1400 پروژه اضافه می شود که این امر مهم بسیار موثر است و تاکنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: مرحله اول واکسیناسیون با 25 روز تأخیر طی 3 تا 4 روز آینده به پایان می رسد و واکسیناسیون گسترده نیز آغاز شده است.

وزیر بهداشت گفت: چند واکسن ایرانی به مراحل آزمایش بالینی رسیده اند و تولید مشترک ایران و روسیه نیز در حوزه جغرافیایی البرز بزودی به تولید انبوه می رسد و به جرأت می گویم که در پایان بهار امسال، البرز به یکی از صادرکنندگان خوب واکسن کرونا در جهان تبدیل می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز