خبرگزاری کار ایران

واکنش لاری به سوءاستفاده برخی از مسئولان از سهمیه واکسن پاکبانان/ شرکت‌ها و صنایع با مجوز می‌توانند برای کارکنان خود واکسن بخرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۱۵

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح چگونگی تزریق واکسن کرونا گفت: تمامی واکسن هایی که از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تزریق می شود رایگان است مگر اینکه مدیران شرکت ها و یا صنایع بخواهند به طور جداگانه برای کارکنان خود واکسن خریداری کنند که آن هم مستلزم دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو است.

سیما السادات لاری در گفت وگو با خبرنگار ایلنای مازندران با یادآوری اینکه در مرحله نخست واکسیناسیون از محموله هایی دریافتی از خارج کشور شروع کردیم  چون هنوز واکسن های تولید داخل آماده نشده بود، افزود:  کادر درمان که مستقیم با بیماران کرونایی در تماس بودند برای واکسینه شدن در مرحله نخست طرح واکسیناسیون هدف گذاری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هم اینک با خریداری واکسن از کشورهای روسیه، چین و هند دوز بیشتری از واکسن در اختیار ما قرار دارد، گفت: بنا داریم در اوایل اردیبهشت کادر بهداشت و درمان تمامی مراکز دولتی و خصوصی را واکسینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ناظران وزارت بهداشت در استان ها نیز برای تسریع در تزریق واکسینایون حضور دارند تا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و تدابیر درست و دقیق انجام واکسن سرعت بیشتری به خود بگیرد، ادامه داد: اطلاعات گیرنده با کد 20 رقمی واکسیناسیون در سامانه بهداشتی و غذا و دارو ثبت می شود تا روند انجام این کار به سهولت انجام پذیرد.

وی افزود: هم اینک جایی در کشور وجود ندارد که واکسن را در ازای دریافت پول تزریق کند.

لاری با بیان اینکه هدف گذاری برنامه وزارت بهداشت در روزهای آینده این گونه است که نخست واکسن را به بیماران خاص،سالمندان در  مراکز بهزیستی، جانبازان، بیماران زمینه ای بالای 60 سال و مشاغل پر خطر تزریق کند.

 سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: البته تهیه واکسن نیز به راحتی صورت نمی گیرد زیرا واکسن تنها به دولت ها واگذار می شود البته پیش از این برخی از شرکت های خصوصی واسطه کار بودند و داروها و واکسن ها با واسطه گری همین شرکت ها تهیه می شد.

لاری ادامه داد: هم اکنون انجام واکسن کرونا با نظارت دقیق وزارت بهداشت و درمان انجام می شود تا کمترین مشکل را در این رابطه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه 85 درصد واکسن تنها در اختیار 8 کشور قرار دارد ضمن اینکه سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید دارد که که هر واکسنی که در دسترس وجود دارد از آن برای کنترل این بیماری استفاده شود.

لاری در پاسخ به این سئوال که در برخی استان ها مشاهده شده که به نام پاکبانان افراد دیگری از این واکسن استفاده کرده اند، گفت: جاهایی که مربوط به کارکنان بهداشت باشد احراز هویت می شوند و مشخصات افراد بطور کامل در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود اما مراکزی که سهمیه واکسن به آنها داده می شود مسئولیت با آنهاست اما تلاش می شود با نظارت بیشتر شاهد اتفاقات این‌چنینی نباشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عدالت جهانی در توزیع واکسن وجود ندارد از تولید واکسن داخلی خبر داد و افزود: تولید واکسن برکت و پاستور از دستاوردهای کشور است که به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز