خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان:

هرگونه تصمیم گیری درباره خدمت سربازی باید توسط کارشناسان و گروه های تخصصی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۰۶

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: هرگونه اظهار نظر و تصمیم سازی در زمینه اختیاری شدن خدمت سربازی، باید توسط کارشناسان و گروه های تخصصی ارایه شود و باید توجه داشت که چنین امری با دستورالعمل و ابلاغیه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه اختیاری شدن خدمت سربازی امری بسیار مهم و تاثیرگذار در عرصه خدمات رسانی نیروهای مسلح است، افزود: هر گونه اظهار نظر و تصمیم سازی در این زمینه باید توسط کارشناسان و گروه های تخصصی ارایه شود و باید توجه داشت که چنین امری با دستورالعمل و ابلاغیه امکان پذیر نیست.

وی افزود: لازمه تصویب و اجرای قانونی درباره اختیاری شدن خدمت سربازی، داشتن ارتش و نیروهای مسلح حرفه‌ای در سطح بسیار بالا است.

وی به آسیب های ناشی از کاهش و یا اختیاری شدن خدمت سربازی در کشور اشاره و اضافه کرد: در سال های نخستین دوران انقلاب اسلامی تصمیمی مبنی بر کاهش مدت خدمت سربازی به یک سال گرفته شد که نتیجه آن کاهش توان رزمی ارتش در رده های مختلف بود، چون داشتن ارتشی قدرتمند نیازمند وجود سربازان است.

امیر میرزایی از سرباز به عنوان یکی از رکن های مهم نیروهای مسلح هر کشور یاد کرد و اظهار داشت: هرگونه اظهارنظر، تصمیم سازی و تصمیم گیری در این رابطه نیز باید توسط گروه های زبده کارشناسی و اهل فن و متخصصین ارایه شود تا پس از تصویب هر قانونی کشور و نیرهای مسلح دچار خسران نشوند.

وی تصویب هر نوع قانون برای کاهش و یا اختیاری کردن خدمت سربازی را منوط به استقرار زیرساخت های لازم و کافی در ارتش و نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: این امر به شدت نیازمند زیربناهای قوی و خاص بوده و توانمندی های ویژه ای از سوی نیروهای مسلح را می طلبد تا بتوان بر اساس آن به سمت استقرار نیروهای مسلح و ارتش حرفه ای گام برداشت.

امیر میرزایی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به تدریج در جهت ورود به نیروهای متخصص و حرفه ای حرکت می کند، یادآور شد:  یکی از نمونه های این مقوله ایجاد و راه اندازی نیروهای واکنش سریع در ارتس جمهوری اسلامی است که در آن تمامی اعضا از نیروهای کادر تشکیل شده و با آموزش های حرفه ای طول خدمت خود را تنها در این حوزه سپری می کنند.

وی کادرمحور بودن را یکی از عناصر مهم و اصلی ارتش حرفه ای برشمرد و اضافه کرد: در چنین حالتی یگان ها و حوزه های مختلف ارتش در تمامی ارکان از سربازمحور بودن باید به سمت کادرمحوری سوق داده شود که این امر نیازمند داشتن زیرساخت های کامل و کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز