خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

رکورد تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی شکست / تعداد بیماران کرونایی در استان به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۴۰۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت رکوردی جدید در تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، روزبه رجایی  در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است که بالاترین میزان از زمان همه گیری کرونا از اسفند سال ۹۸ محسوب می شود.

وی افزود: هر روز بر تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری های کرونایی استان افزوده می شود و یک پنجم مجموع بستری های کرونایی، معادل حدود ۳۰۰ نفر، بدحال بوده و در بخش های «آی.سی.یو» بستری هستند. 

وی اظهار کرد: تقریبا هر روز بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی مراجعه کننده به اورژانس ها را داریم که منجر به بستری می شوند و تعداد کل مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ بیش از این تعداد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هر روز جلسات متعددی در بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش ظرفیت تخت های بستری مبتلایان به کووید ۱۹ برگزار می کنیم. 

وی گفت: برای ارایه خدمات به مبتلایان به ویروس کرونا ناگزیر از کاستن از تعداد تخت های سایر بخش های بیمارستانی هستیم تا ظرفیت هایی جدیدی ایجاد کنیم.

مسوولان نظام سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان نیز سیر صعودی دارد، می گویند اگر سهل انگاری و عادی انگاری بیماری ادامه یابد، در روزهای آینده با وضعیت به مراتب وحشتناک تری مواجه خواهیم بود و هر روز شماری از عزیزان مان را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز