خبرگزاری کار ایران

در سال جاری انجام می شود؛

اجرای طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۲۷۵

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از اجرای طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی استان در سطح ۵۰ هکتار از اراضی استان قزوین خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین محرم رضایی زاده با اعلام این خبر گفت: طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی استان امسال در سطح ۵۰ هکتار اجرا می‌شود که در قالب این طرح با برگزاری مزایده، در ازای پرداخت حقوق دولتی به متقاضیان، مجوز برداشت محصولات فرعی جنگلی نظیر زرشک، سماق و زالزاک ارائه می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قزوین افزود: بهره مالکانه و حقوق دولتی مربوط به این طرح پس از دریافت از بهره برداران به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

رضایی زاده اظهار داشت: این طرح در راستای بهره برداری از محصولات جنگلی موجود در اراضی ملی با حفظ ضوابط مربوط به صیانت از آنها و کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح همچنین به پیشبرد اقتصاد مقاومتی کمک می کند و امیدواریم با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط، ارزش افزوده مناسبی در این بخش به وجود بیاید.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است

میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه‌های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز