خبرگزاری کار ایران

بیدخام خبر داد:

ساخت دستگاه تنفسی سیار توسط جوان قزوینی/ وسیله ای برای درمان خانگی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۱۸۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: جوان نخبه قزوینی موفق به ساخت دستگاه کمک تنفسی سی پپ شده که جایگزین مناسبی به جای دستگاه تنفس مصنوعی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام با اعلام این خبر گفت: یک جوان نخبه قزوینی موفق به ساخت دستگاه کمک تنفسی سی پپ شده که بهترین گزینه برای درمان خانگی کرونا است که این دستگاه کمک تنفسی قادر است در شرایط کنونی که با اوج گیری مرحله چهارم کرونا روبه رو هستیم، جایگزین بهتری برای دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) محسوب شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: دستگاه سی پپ (CPAP) سیار بوده و بهترین گزینه برای درمان بیماری کرونا در نقاهتگاه و منزل است. اگر این دستگاه، مورد حمایت مسئولان قرار گیرد و شاهد تولید انبوه این محصول باشیم، قطعا روند درمان بیماران تنفسی را تسریع می‌بخشد.

بیدخام بیان داشت: این دستگاه در دانشگاه چمران و بیمارستان بقیه الله و ولایت قزوین با نظارت کادر درمان تحت آزمایش قرار گرفته و نتایج آن نیز مثبت اعلام شده است.

وی تصریح کرد: آزمایش‌های انجام شده با این دستگاه نشان می‌دهد بیمارانی که به علت کرونا با سطح اکسیژن خون زیر ۷۰ درصد روبه رو هستند، پس از استفاده از این دستگاه به سطح اکسیژن بالای ۹۵ درصد می‌رسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه دشمنان، روند درمان کرونا را در ایران دشوار و سخت کرده است، ساخت و تولید این دستگاه گام بزرگی در راستای خوکفایی نظام درمان و بهداشت کشور به شمار می‌رود که تنها راه توسعه این مسیر حمایت از جوانان نخبه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز