خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اردبیل خبر داد:

انتشار تصاویر خصوصی از طریق بازیابی حافظه گوشی خریداری شده

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۱۴۹

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با به دست آوردن تصاویر خصوصی شاکیه از طریق بازیابی حافظه گوشی خریداری شده و بارگذاری آنها در اینستاگرام موجب هتک حیثیت وی شده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و ارائه شکایت در خصوص اینکه شخصی ناشناس با به دست آوردن عکس‌های خصوصی وی اقدام به ایجاد صفحه در اینستاگرام و بارگذاری آنها کرده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با جمع‌بندی مستندات اولیه پرونده و شنیدن اظهارات شاکیه به یکسری از سرنخ‌ها رسیدند که در اقدامات فنی و پلیسی انجام‌شده بر روی آنها یک شماره تماس و یک شماره کارت‌بانکی بدست آمد. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل اذعان کرد: پس از مشخص شدن صاحب سیم‌کارت و کارت‌بانکی کشف شده، متهم اصلی پرونده با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر و در بازجویی‌ اعتراف کرد که یک دستگاه تلفن همراه کار کرده جهت استفاده تهیه و از روی کنجکاوی اقدام به بازیابی اطلاعات حافظه آن کرده و به‌ صورت اتفاقی عکس‌های شخصی شاکیه را به دست آورده است.

سرهنگ قهرمان طالع ادامه داد: متهم در ادامه اعترافات خود گفت: پس از مشاهده عکس‌ها وسوسه شده و خواستم با سوء‌استفاده از عکس‌ها و ایجاد صفحه اینستاگرامی جلب توجه کرده و با افزایش دنبال کننده‌ها در صدد انجام کلاهبرداری‌های سایبری بودم که دستگیر شدم.

وی متذکر شد: کسانی که از تجهیزات دیجیتالی و هوشمند استفاده می‌کنند باید این نکته را به خاطر بسپارند که اینگونه دستگاه‌ها محل مناسبی برای نگهداری عکس‌های خصوصی نیست و در صورت نیاز به فروش هم باید با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و اقدامات فنی نسبت به پاک‌سازی حافظه آن اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل یادآور شد: کاربران در صورت نیاز می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز