خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از 147 هزار مورد خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۹۳۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از 147 هزار و 88 مورد خدمت به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در استان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی بااشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی طی یک سال گذشته گفت: در حال حاضر در استان قزوین 8 اورژانس اجتماعی در شهرهای قزوین، تاکستان، بوئین‌زهرا، الوند، محمدیه، اقبالیه، آبیک و آوج در حال فعالیت و ارائه خدمات به گروه‌های هدف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در استان، دارای اورژانس اجتماعی هستند و به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونت گاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار نیز تعداد  5 پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است.

وی ابراز کرد: 4 پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های تاکستان، الوند، محمدیه، قزوین و آخرین پایگاه در سال جاری در منطقه الموت بنا به ضرورت و برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

این مسئول ادامه داد: در مدت یک سال گذشته بیش از 19 هزار و 23 مورد تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی برقرار شده که مددکاران و مشاوران پاسخگوی شهروندان بوده‌اند، از این تعداد تماس برقرار شده 7 هزار و 767 مورد با فعالیت‌ها و اهداف اورژانس اجتماعی مرتبط بوده است.

ارائه خدمت به 539 نفر در مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز

وی بیان کرد: تیم سیار اورژانس اجتماعی با اعزام  6 هزار و 137 مورد ماموریت زمینه ارائه خدمات مورد نیاز گروه‌های هدف در محل را مهیا کرده است.

وارثی افزود: ارائه خدمات به هزار و 983 نفر در مرکز مداخله در بحران صورت گرفته که از این تعداد هزار و 824 نفر از خدمات سرپایی و 159 نفر از خدمات نگهداری بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: 539 نفر از طریق تشکیل پرونده در پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: با توجه به راه اندازی سامانه آماری از سوی سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته تمامی آمارهای فعالیت اورژانس اجتماعی در سامانه کشوری، بصورت یکپارچه و روزانه ثبت و ضبط شده است.

وارثی در پایان گفت: در سال گذشته بیش از 147 هزار و 88 مورد خدمت شامل خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حقوقی، نگهداری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در استان ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز