خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی:

ساخت روتور توربین بخار با رعایت استانداردهای جهانی/هزینه واردات 90 میلیاردی با تولید داخلی به یک سوم کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۷۳

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی گفت: برای واردات روتور توربین بخار سالانه حداقل 90 میلیارد تومان هزینه می‌شد ولی با تولید داخلی آن هزینه صرف شده به یک سوم، کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن طرزطلب در مراسم رونمایی از روتور توربین بخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاران ما توانستند برای نخستین بار در کشور، روتور توربین بخار  را به سفارش نیروگاه بعثت توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، وارد خط تولید کنند.

وی با عنوان اینکه این روتور پیش از این از شرکت‌های آمریکایی وارد می‌شد، ادامه داد: امیدواریم روتور تولیدی هر چه سریع تر به نیروگاه بعث منتقل و در آن مجموعه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی گفت: نیروگاه بعثت سه واحد بخار دارد که ظرفیت هر کدام 82.5 مگاوات است و این روتور برای یکی از این واحدها ساخته شده است.

طرزطلب با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور  تاکید کرد: در حال حاضر 69 مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور است که در تلاشیم تا یک ماه آینده تمام واحدهای حرارتی وارد مدار تولید شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی تصریح کرد: تا کنون تعمیرات حدود 61 هزار مگاوات به پایان رسیده و تا یک ماه آینده نیز 8 هزار مگاوات دیگر از ظرفیت تعمیراتی به این میزان اضافه می شود و به این ترتیب برای پیک گرما آمادگی کامل پیدا می کنیم.

وی اظهار کرد: برای واردات روتور سالانه حداقل 90 میلیارد تومان هزینه می شد ولی با تولید داخلی آن هزینه ای که صرف می شود به یک سوم مبلغ عنوان شده کاهش پیدا می کند

طرزطلب گفت: در حال حاضر 129 واحد نیروگاه حرارتی داریم که اگر در بحث روتور دچار مشکل شوند این شرکت توان رفع نیاز آنها را دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به کیفیت بالای روتورتولیدی ساخت ایران افزود: تست های گرفته از این روتور نشان می دهد که مسائل فنی و استانداردهای تعیین شده در ساخت آن رعایت شده و در بحث کیفیت مثل نمونه های وارداتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز