خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی :

مرغداری های غیر مجاز هر لحظه مستعد شروع یک فاجعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۳۴

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مرغداری‌های غیرمجاز مانند یک بمب ساعتی، هر لحظه مستعد ایجاد و شروع یک فاجعه و یا شیوع بیماری‌های متعدد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص طرح ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز استان، اظهار کرد: برنامه راهبردی کاهش مخاطرات بیماری‌های طیور در واحدهای پرورش فاقد پروانه بهداشتی در قالب تولید قراردادی، یک فرصت بسیار خوبی است که توسط رئیس کمیته ملی راهبردی تولید و بهداشت دام کشور ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که برخی از مرغداری‌های استان حدود ۶۰ سال به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، افزود: این طرح شامل تمامی مرغداری‌های استان می‌شود که در طول سالیان گذشته تاکنون نتوانسته‌اند مجوز فعالیت و پرورش مرغ را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مرغداری‌ها که هم‌چنان با مشکل به روند تولید خود ادامه می‌دهند، سیاست‌های تولیدی در بحث تنظیم بازار جهادکشاورزی و مباحث بهداشتی واحد و محصول تولیدی را با مخاطره مواجه کرده‌اند و متاسفانه ما تاکنون نتوانستیم آن‌ها را به گونه‌ای سامان دهیم که بتوانند فعالیت اقتصادی خود را با حفظ مسائل بهداشتی از جمله بحث بیماری آنفلوانزا انجام دهند.

بهداد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" گفت: امسال با اجرا شدن این طرح راهبردی یک اقدام عملی بسیار خوبی توسط سازمان دام ابلاغ شده که بر اساس آن مشکلات تولیدی تولیدکنندگان و تنظیم بازار جهاد کشاورزی و بحث بهداشتی دامپزشکی مرغداری‌های غیرمجاز حل خواهد شد.

وی متذکر شد: در قالب این طرح تمامی مرغداری‌های غیرمجاز استان با یک مباشر و یا مباشران حقیقی یا حقوقی قرارداد می‌بندند که در راستای عملی شدن این طرح، مشکلات تولیدی در حوزه طیور رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز