خبرگزاری کار ایران

خیاط زاده مطرح کرد:

آذربایجان شرقی هیچ بیمارستان خالی برای بیماران کرونایی ندارد / ۶ برابر شدن تعداد فوتی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۷۷۹

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پر شدن ظرفیت همه بیمارستان‌های آذربایجان شرقی در پیک چهارم کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیمین خیاط زاده در جمع خبرنگاران با علام این خبر  افزود: تعداد افراد مبتلا به کرونا و بیماران کرونایی در حال افزایش است و متاسفانه تعداد فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به روزهای اول سال حدود ۶ برابر شده است و روز به روز هم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: مردم شیوع ویروس منحوس کرونا را جدی نگرفته اند و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مناطق مختلف استان کاهش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به کرونا زیاد است و شمار بیماران کرونایی بدحال در استان روز به روز افزایش پیدا می کند.

خیاط زاده تشریح کرد: متاسفانه رنگ کرونایی اکثر شهرستان های ما قرمز است و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در شهرها به چشم می زند. 

وی گفت: به رغم تاکیدات ما مردم هنوز خطرات پیش رو را به خوبی درک نمی کنند، در حالی که ما در سربالایی همه گیری و پیک چهارم کرونا هستیم و هنوز به قله نرسیده ایم. 

وی اضافه کرد: وقتی می گوییم به قله بیماری نرسیده ایم، یعنی اینکه آمار فوتی های روزانه ۴۰۰ نفری در صورت بی توجهی مردم عزیز باز هم افزایش خواهد یافت. 

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: از مردم عزیز استدعا داریم به هیچ وجه دورهمی ها و ولیه ها و افطاری ها در ماه مبارک رمضان برگزار نشود، زیرا حاضران مجبورند ماسک های خود را در این گونه محیط ها بردارند و بیشترین درصد ابتلا هم می تواند در این فضاها اتفاق بیفتد. 

وی هشدار داد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند، فکر نکنند با یک دُز واکسن به آن سطح ایمنی رسیده اند که در برابر ویروس کرونا ایمنی کامل داشته باشند. 

آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت بدی به سر می برد، به گونه ای که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بستری های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود ۴۰۰ نفر در اوایل امسال به یکهزارو ۵۰۰ نفر افزایش یافته که نشان دهنده افزایش حدود چهار برابری است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز