خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

اختلاف نظر با «ساترا» استودیوی ایلنا را پلمب کرد/ تخلفی صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۶۶۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: طی چند روز اخیر شاهد برخی برخوردهای رسانه‌ای در استان بودیم که طی آن استودیوی خبری ایلنا پلمب شده ما درحال پیگیری این موضوع هستیم؛ زیرا هیچ تخلفی صورت نگرفته و موضوع صرفا یک اختلاف نظر میان صدا و سیما و دوستان رسانه‌ای در استان است که بهتر بود صدا و سیما به جای شکایت با گفت‌و‌گو این مشکل را حل می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین اسماعیلی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که صبح امروز برگزار شد،گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی برای مردم بسیار سهل الوصول است به نظر می‌رسد لازم است رسانه‌ها از این بستر به عنوان جایگاهی برای بحث‌های رسانه‌ای مد نظر بهره ببرند؛ اما متاسفانه در عصر دیجیتال، در چند روز اخیر شاهد برخی برخوردهای رسانه‌ای در استان بودیم که طی آن استودیوی خبری ایلنا از سوی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر)پلمب شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: در دنیای امروز عصر برخوردهای قهری با رسانه‌ها گذشته و با هرگونه انسداد و پلمب رسانه‌ها مخالف هستیم؛ چرا که محدود کردن رسانه‌ها را محدودیت در ارتباط مردم و مسئولان می‌دانیم.

وی عنوان کرد: ما درحال پیگیری این موضوع هستیم؛ زیرا هیچ تخلفی صورت نگرفته و موضوع صرفا یک اختلاف نظر میان صدا و سیما و دوستان رسانه‌ای در استان است که بهتر بود صدا و سیما به جای پلمب کردن با گفت‌و‌گو این مشکل را حل می‌کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: مسئولان استانی و ملی به دنبال پیگیری موضوع هستند و امیدواریم به سطحی از تفکر برسیم که مشکلات را با گفت‌و‌گو حل کنیم.

رسانه‌ها  در مبارزه با کرونا نقش اساسی و هشدار دهنده دارند

اسماعیلی ابراز کرد: انتخابات پیش رو با توجه به شرایط موجود از حساسیت زیادی برخوردار است و به نظر می‌رسد که رسانه‌ها باید کلیدواژه مشارکت حداکثری را دنبال کنند.

وی ادامه داد: تبیین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین راهکار گشایش در کشور، تشریح نقش مردم در انتخاب پیش رو، تبیین تبعات مشارکت نداشتن پررنگ مردم در انتخابات، پرهیز از ایجاد دوقطبی در فضای انتخابات، اجتناب از سیاه نمایی و بی‌انگیزه کردن مردم برای حضور در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در میان مردم از جمله وظایف رسانه‌ها در انتخابات پیش رو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز کرد: رسانه‌ها در موج چهارم کرونا نسبت به دورهمی‌های خانوادگی هشدار دهند تا بتوان گام‌های بلندی را برای کنترل و مهار این ویروس در جامعه برداشت.

وی ادامه داد: موج چهارم همه‌گیری کرونا بسیار سهمگین‌تر بوده و شرایط سختی را برای کشور رقم زده و به نظر می‌رسد رسانه‌ها در این راستا می‌توانند دو نقش هشداردهی و آرامش بخشی را ایفا کنند که انجام همزمان آن‌ها کار دشواری است.

این مسئول عنوان کرد: در موج چهارم همه‌گیری کرونا دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی را در جامعه شاهد هستیم که در این زمینه باید هشدارهای لازم از طرف رسانه‌ها به خانواده‌ها داده شود که امن‌ترین جای جامعه فقط خانه و فقط با حضور اعضای خانه است.

وی ادامه داد: باید در این دوره، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی مورد توجه قرار گیرد و رسانه‌ها قدری ورود جدی‌تر در این زمینه داشته باشند و با متخصصان پزشکی، روانشناسی و مشاوران خانواده‌ها مصاحبه‌هایی را در راستای آرامش بخشی به جامعه منتشر کنند.

اسماعیلی گفت: ایجاد نشاط و شادابی و سرگرمی‌های مفرح میان خانواده‌ها از دیگر موضوعاتی است که رسانه‌ها می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند، همچنین پویش هر خانه، یک مسجد را به منظور ترویج نیایش و دعا در جامعه همچون سال قبل ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز