خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل به ایلنا خبر داد؛

جابجایی 4 میلیون تن کالا در سال گذشته در اردبیل / انجام 150 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۵۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به جابجائی 4 میلیون تن کالا درسال گذشته، گفت: بیشترین کالای استان از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و مشکین شهر جابجا شده است.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جابجایی 4 میلیون تن کالا درسال گذشته عنوان کرد: 283 هزار برگ بارنامه صادر و 288 هزار سفر کامیون نیز در سال 99 انجام شده است.

وی فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با 12 هزار و 933 دستگاه ناوگان باری و 11 هزار و 784 راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان را خاطر نشان کرد و گفت: بیشترین کالای استان از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و مشکین شهر جابجا شده است. 

 مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش، وضعیت حمل ونقل کالا را کاملا عادی و روان دانست و از توزیع بیش از 80 هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای، صدور 33 هزار برگ معاینه فنی و جابجائی یک میلیون و 300 هزار نفر مسافر در استان اردبیل خبر داد.

 عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا همه اقدامات لازم و پروتکل های بهداشتی به شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر ابلاغ شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت می شود افزود : حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم و جابجائی مسافران با ناوگان عمومی اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.

وثوقی هوشمند سازی جاده ها را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و گفت : درحال حاضر 142 سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

وثوقی صادرات بیش از 356 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد وگفت: درسال گذشته بیش از 196 هزارتن کالا توسط 8 هزارو 626 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 29 درصدی داشته است.

۵۸ درصد راه‌های روستایی استان دارای آسفالت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه ها نیز بیان کرد: در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۵ هزار و ۶۰۰ عدد پل و ابنیه فنی وجود دارد که راهداران در کنار سایر اقدامات نسبت به نگهداری و تعمیرات این مهم اقدام می کنند و در این راستا عملیات تعمیر،  احداث، آب بندی و تطویل آب چکان‌های ۱۷ پل از جمله پل‌های کنگرلو، سامیان، کمر و عنبرلو با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه ۵۸ درصد راه های روستایی استان دارای آسفالت هستند تصریح کرد: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.

وثوقـی گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است حدود ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در قالب طرح ابرار ۱ و ۲ آسفالت شود که از این مقدار راه روستایی تاکنون 146 کیلومتر بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و 46 کیلومتر هم آسفالت شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است،  اذعان کرد: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد است که این رقم در استان اردبیل ۵۵ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه راه دسترسی ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل آسفالت است، گفت: با اینکه راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است،  اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها،  ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ابرار در استان تاثیر قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر روستایی خواهد داشت،  افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی،  بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

وثوقی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان اردبیل از طریق جاده است،  افزود: خوشبختانه باتلاش راهداران ۵۰ درصد از پروژه های طرح ملی ۱ و ۲ ابرار اجرا شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل خرید 5 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری، صدور 722 فقره پروانه بارهای ترافیکی، برگزاری 28 جلسه آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی، تشکیل 11 جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان با 51 مصوبه، خط کشی یکصد کیلومتر از محورهای مواصلاتی، تعمیر و بازسازی 5 هزار شاخه گاردریل، انجام 144 هزار کیلومتر باند برف روبی، تعمیر و نگهداری 170 دستگاه ابنیه فنی، ایجاد 5 مورد روشنایی نقطه ای و نصب 4 هزار و 500 عدد انواع علائم ایمنی را از دیگر اقدامات راهداران سخت کوش دیار سبلان در سال گذشته عنوان کرد.

انجام 150 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان

وثوقی از انجام عملیات روکش آسفالت گرم و حفاظتی 150 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در سالجاری خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای روکش آسفالت، 80 هزار مترطول درزگیری و 400 هزار مترمربع لکه گیری محورهای مواصلاتی نیز درسال جاری با تلاش راهداران دیار سبلان اجرا می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل در تشریح برنامه های سال 1400 راهداری تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال راهدارخانه مرکزی استان اردبیل با زیربنای 800 مترمربع ، راهدارخانه مرکزی شهرستان مشکین شهر، راهدارخانه های آلوارس و سه راهی سرعین، استقرار نمایندگی راهداری در شهرستان انگوت و پل عنبرلو در شهرستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

وثوقی از انجام مناقصه سیستم روشنائی در مقاطع گردنه کجل در محور اردبیل سرچم و خروجی اردبیل به سمت مغان به طول 20 کیلومتر خبر داد و گفت: درحال حاضر 170 کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

حذف و اصلاح 19 نقطه حادثه خیز در جاده های استان با اعتبار 200 میلیارد ریال

عضو شورای ترافیک استان اردبیل حذف و اصلاح 19 نقطه حادثه خیز در جاده های استان را با اعتبار 200 میلیارد ریال یادآور شد و افزود:با انعقاد تفاهم نامه ۳۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری اردبیل وسازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای روکش آسفالت در راه های شریانی و فرعی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی راه های شریانی ،خرید و بازسازی ماشین آلات سنگین و سبک راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری انجام می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه ۴۰ درصد اعتبار لازم از سوی استانداری و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و از محل منابع استانی در قالب موافقت نامه طرح های تملک استانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ و تامین می شود و ۶۰ درصد دیگر نیز از محل منابع ملی در سال جاری از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به اداره کل راهداری استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز