خبرگزاری کار ایران

حریرچی در قزوین:

اخبار منتشر شده درباره واکسن ۳۰۰ هزار تومانی کذب محض است/ واکسن به ترتیب اولویت سند ملی واکسیناسیون به افراد تزریق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۴۱۹

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مرکز قزوین درباره اخبار منتشر شده در رابطه با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان از سوی شهروندان برای در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن کرونا ، خواستار ارائه مدرک در این باره شد، و آن را به کل تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا روز گذشته یکی از مدیران وزار‌ت بهداشت گفته بود همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد ،اما اگر فردی زودتر از موعد مقرر که در سند ملی واکسیناسیون درج شده بخواهد واکسن دریافت کند باید هزینه آن را بپردازد. یکی دیگر از مدیران این سازمان نیز گفته بود احتمالا واکسن برای شهروندان بی‌اولویت ۳۰۰هزارتومان آب بخورد.اما معاون نمکی عصر امروز- دوشنبه 30 فروردین ماه - در جمع خبرنگاران قزوین این حرف را بی پایه واساس خواند  و پرداخت مبلغ 300 هزار تومان از سوی شهروندان را کذب محض دانست.

این در حالی است که پیش‌ تر «سید حیدر محمدی» مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات سخنگوی ستاد کرونا در مورد اینکه اگر فردی می‌خواهد، زودتر از موعد مقرر واکسن کرونا دریافت کند، باید هزینه‌  آن را بپردازد.

به گفته محمدی الان واکسن را به شکل رایگان تزریق می‌کنیم و اولویت بندی را نیز وزارت بهداشت اعلام می‌کند که اول چه گروه‌هایی واکسینه شوند، اما شاید افرادی باشند که در این اولویت‌بندی‌ها جایی نداشته باشند و بخواهند واکسن را زودتر تزریق کنند، از همین رو ما به شرکت‌ها گفتیم تا واکسن را وارد کنند تا بعد به شکل پولی در داروخانه‌ها به فروش برسد.

محمدی افزود: بنابراین آن افرادی که برای تزریق واکسن عجله دارند و نمی‌خواهند طبق اولویت بندی ما پیش بروند، می‌توانند خارج از اولویت به داروخانه مراجعه کنند و واکسن بخرند.

ایرج حریرچی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به روند واکسیناسیون همچنین گفت: واکسن به ترتیب اولویت سند ملی واکسیناسیون به افراد تزریق می‌شود و افرادی که بیشتر در معرض ابتلا و مرگ و میر قرار دارند در اولویت اصلی قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پس از فاز یک که گروه بهداشتی درمانی و افرادی که در مراکز نگهدای سالمندان و جانبازان قرار دارند، واکسیناسیون گروه بعدی در هفته اول اردیبهشت آغاز می‌شود که شامل گروه‌های سنی از بالاترین رده سنی و سنین ۱۵ الی ۶۴ ساله دارای بیماری خاص است.

حریرچی سپس درباره روند تولید واکسن ابراز کرد: هدف ما  افزایش واردات و سرعت بخشبدن به تولیدات واکسن ایرانی است و واکسن انستیتو پاستور به زودی آماده شده و مدنظر داریم که واکسن برکت نیز  به تولیز انبوه برسد.

وی گفت: لازم است در شرایط کنونی حداکثر تلاش را داشته و  با مدیریت هدشمند محدودیت‌ها ابتلا را به حداقل برسانیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز