خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد؛

بستری بیش از ۲۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس/گونه‌های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۳۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار بیماران نیازمند بستری در فارس را بی سابقه اعلام کرد و گفت: اکنون بیش از ۲۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس بستری هستند.

به گزارش ایلنا مهرزاد لطفی در سیصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک روز ملی علوم آزمایشگاهی به کارکنان پُرتلاش این حوزه برای ارائه خدمات ارزنده و تلاش شبانه‌ روزی در این بحران، از آنان قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه موارد بستری در بیمارستان‌های استان طی روز گذشته بیشترین تعداد را از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ثبت کرده است، گفت: تعداد ۴۲۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند.

این مقام مسئول شمار بیماران بستری در فارس را ۲۶۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۳۴۷ بیمار در وضعیت وخیم به سر می‌برند و کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات جان آنان به کار بسته‌اند.

لطفی ساده پنداری و سهل انگاری عمومی را مهم ترین عامل مواجهه با این موج جدید و سنگین بیماری در روزهای اخیر دانست و از تمام خانواده‌ها خواست تا مراقب فرزندان خود و حامی سلامت سالمندان باشند و از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند، زیرا گونه‌های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌ها؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، آمار بیماران بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی با بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، آمار مبتلایان، بستری و جانباختگان ناشی از کرونا خواستار پیگیری و مداخله تیم‌های معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه در مناطق دارای شیوع بالا در استان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز