خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه مطبوعات استان زنجان برای محکومیت مهدی سهرابی/بگذارید پلیس سوت زن جامعه باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۲۰۳

در بیانیه خانه مطبوعات استان زنجان آمده است : باید برای روزنامه پیام تسلیتی بفرستیم، بگذارید پلیس سوت زن جامعه باشیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، در بیانیه  خانه مطبوعات استان زنجان آمده که بخاطر دلیل  خبر محکومیت مهدی سهرابی خبرنگار روزنامه‌  صدای زنجان ،صادر شده ،آمده است: خبر محکومیت سهرابی موجب تلخکامی خبرنگاران استان زنجان در روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ شد.

خانه‌ مطبوعات و جامعه‌  خبرنگاران استان زنجان صدور چنین حکمی را به معنای سلطه‌  شبنامه‌نویسان بر روزنامه‌نگاران می‌داند. این روشنگران حق و حقیقت که بی‌هیچ استتار و اختفایی در پی اعتلای مشعل فروزان رستگاری و بردباری‌اند خواستار تجدید نظر در مرحله‌  واخواهی بوده تا با پاسداشت آزادی بیان برای خبرنگاران و جامعه‌  رسانه‌ای، انگیزه‌ و اراده‌  آنان، برای مبارزه با فساد و کنترل کیفی امور عمومی بیش از پیش تحکیم شود.

بدیهی است که به رسمیت شناختن آزادی بیان، پیش شرط فعالیت حرفه‌ای‌ خبرنگاران و رسانه‌های آزاد است تا از این رهیافت با نظارت بر محیط و کنکاش در مسائل عمومی‌ به پالایش امور و تنویر افکار عمومی بپردازند.

بنا بر این نه تنها انتظار حمایت از خبرنگاران بلکه توقع پشتیبانی از آنان نیز از سوی عدالتخانه و دستگاه‌ قضا، توقعی به جا و عقلانی است، چرا که اطلاع رسانی چیزی جز گردآوری وقایع  برای داوری عمومی نیست و دستگاه قضا نیز رسالتی جز صرافی امور و گسترش عدل و داد ندارد. تابانیدن نور به تاریکخانه‌ها و وجوه پنهان سازمان‌های اداری و عمومی جز خدمت به آزادی و امنیت اجتماعی نیست که خود قوه قضاییه مدعی ترویج و منادی آن است.

همچنین از یاد نبرده‌ایم که رئیس جمهور همین کشور نیز در سال ۹۲ و در مراسم پایانی جشنواره مطبوعات اظهار داشت: «رسانه‌ها بزرگترین قدرتی هستند که می‌توانند با فساد مبارزه کنند و هزینه  فساد را آن قدر بالا ببرند تا کسی در این مسیر قرار نگیرد.»

بنا بر این انتظار می‌رود با حمایت از حقوق حرفه‌ای‌ خبرنگاران برای بهبود امور و برای کاستن از آلام عمومی در این شرایط خطیر به ویژه با توجه به مشکلات مبتلابه کشور، صدای روشن و امید بخش جامعه‌ی رسانه‌ای استان شنیده شود.

«بگذارید پلیس سوت زن جامعه باشیم»

خانه‌ مطبوعات استان زنجان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز