خبرگزاری کار ایران

اجرایی شدن طرح هدف صنایع دستی در ۳٦ روستای کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۱۱۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از اجرای طرح هدف صنایع دستی در ۳۶ روستای استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان با بیان اینکه کردستان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه صنایع دستی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: در سال‌جاری طرح هدف گردشگری در ۳۶ روستای استان اجرایی می‌شود و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر آموزش و پشتیبانی بتوانیم تسهیلات مناسب و کم بهره را به این سمت سوق دهیم.

جعفری فعال کردن خانه خلاق صنایع دستی را یکی از مصوبات جلسه برشمرد وگفت: با فعال شدن خانه خلاق صنایع دستی می‌توان به تولیدات بهتر و بیشتر امیدوار بود و در کنار آن نیز می‌توان به بازار‌های فروش و ایجاد ارزش افزوده فراوان‌تر چشم دوخت.

وی گفت: گسترش صنایع دستی در شهر‌ها و استفاده از این ظرفیت که اشتغال مناسبی نیز در پی دارد از جمله برنامه‌های در دست اجرا در این بخش خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود دومین مسئله حائز اهمیت برای تولید و افزایش اشتغال استان را توجه خاص و ویژه به شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان موضوع ایجاد شش شهرک صنعتی جدید در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در مدت زمان یک هفته ارزیابی‌ها و امکان سنجی برای واگذاری صورت بگیرد.

جعفری همچنین افزود: بعضی از شهرک‌های صنعتی موجود استان نیز دارای مشکلات زیر ساختی هستند که در این رابطه نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

وی گفت: برخی نهاد‌ها و سازمان‌ها نظیر جهاد سازندگی قدیم اراضی را در اختیار دارند که مقرر شد این اراضی در اختیار شرکت شهرک‌ها جهت الحاق و فاز‌های توسعه‌ای قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز