خبرگزاری کار ایران

روند فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی صعودی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۰۶۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند افزایشی فوتی بیماران کرونایی در استان خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش ایلنا،محمد دهقانی با بیان اینکه آمار بستری بیماران تنفسی و کرونایی در خراسان جنوبی رو به افزایش است، گفت: با افزایش تدریجی بستری بیماران تنفسی و کرونا مثبت، آمار فوتی هم افزایش پیدا می‌ کند.

دهقانی افزود: از دیروز شاهد این موارد فوتی هستیم و نتیجه افزایش بستری در ۲ یا سه هفته اخیر است که اکنون خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در پیک‌های قبلی هم به این صورت بوده که معمولا ۲ تا سه هفته بعد از افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری بیماران، آمار فوتی‌ها افزایش پیدا کرد، گفت:  برای موج چهارم هم این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و  از قبل هشدار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اگر همین امروز همه تصمیم بگیرند انواع پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند، سه هفته بعد نتیجه آن را می‌بینیم، گفت: این یعنی تا ۲ یا سه هفته بعد کماکان شاهد موارد فوتی خواهیم بود.

دهقانی افزود: پیش‌بینی این است که فوتی‌های ما همانند کشور نسبت به موج سوم بیشتر خواهد بود و آمار بستری‌ در بیمارستان‌ها هم به‌شدت بیشتر است مگر اینکه اتفاقی بیفتد و محدودیت‌ها و پروتکل‌ها به درستی رعایت شود تا بتوان جلوی این روند افزایشی را تا سه هفته دیگر گرفت.

وی گفت: هر چه این کار با تاخیر انجام شود، کاهش موارد بستری و فوتی هم به تاخیر می‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد فوتی جدید داشتیم که سه مورد مربوط به بیرجند، یک مورد قاینات، یک مورد طبس و یک مورد زیرکوه است و آمار فوتی‌های بر اثر کرونا در استان به ۷۹۴ نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز