خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته رخ داد؛

فوت ۱۸۹ نفر به علت گازگرفتگی در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۸۵۱

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۱۸۹ نفر در سال گذشته در استان تهران به علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی با منواکسیدکربن فوت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی استان تهران، دکتر مهدی فروزش گفت: از این ۱۸۹ نفر؛ ۵۵ نفر زن و ۱۳۴ نفر مرد بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۱۳۶ نفر بودند، ۳۹ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: گاز مونواکسید کربن (CO) گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن بوجود می‌آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می‌نامند.

فروزش گفت: وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز وارد واکنش شده و باعث می‌شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشم‌ها و پس از سپری شدن زمانی بین ۱ تا ۲ ساعت بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان، فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند.

وی با بیان اینکه در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می‌شود، ادامه داد: اگر شخص سعی کند سرپا بایستد دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم‌ها در این حالت اغلب سیاهی می‌رود. در ادامه ممکن است شخص دچار بیهوشی شود.

دکتر فروزش گفت: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع‌تر مکان را ترک و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی - ریوی و افراد مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می‌شوند.

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و یا نصب نکردن صحیح این وسایل و همچنین استفاده از وسایل گازسوز بدون دودکش و یا نصب دودکش‌ها بصورت غیر استاندارد از عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز