خبرگزاری کار ایران

تبدیل 6 نمای تاریخی در گرگان به واحدهای پذیرایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۸۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: 6 بنای تاریخی در گرگان به واحد‌های اقامتی و پذیرایی تبدیل می شوند.

به گزارش ایلنا، احمد تحری با اشاره به اینکه احیای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) که سال گذشته با بهره‌برداری چند بنای تاریخی با کاربری گردشگری شتاب گرفته است افزود: علاوه بر اهمیت و ارزش فرهنگی‌ اجتماعی در توسعه گردشگری، این طرح زمینه‌ساز افزایش درآمد و تقویت اقتصاد منطقه هم خواهد بود.

احمد تجری اضافه کرد: در ادامه روند احیای این شهر تاریخی در حال حاضر ۶ بنا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در یک هزار و ۷۹۵ مترمربع عرصه و یک هزار و  ۱۰۸ مترمربع اعیان در حال مرمت و احیاست.

وی گفت: این بنا‌ها شامل خانه‌های تاریخی احمد دوست (نونهال)، آسیابان و میرزائی با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی سفیدیان با کاربری پذیرایی ، خانه تاریخی تقوی با کاربری مرکز تفریحی و سرگرمی و همچنین خانه تاریخی نیاکان با کاربری اقامتی است و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

تجری با اشاره به این‌که باهدف حفاظت، مرمت و احیای آثار تاریخی و ایجاد اشتغال پایدار در محدوده شهر تاریخی استرآباد (گرگان) به این تعداد پروژه، ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت‌شده است، بیان کرد: پس از بهره‌برداری از این واحد‌ها با کاربری گردشگری، زمینه اشتغال ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان گرگان فراهم می‌شود.

وی افزود: سال ۱۳۹۹ چهار بنای تاریخی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) شامل موقوفه ملاصنم (خانه خلیلی) با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی باقری‌ها گرگان با کاربری اقامتی و پذیرایی، خانه تاریخی رضا قلی نژاد گرگان با کاربری مجموعه پذیرایی و خانه تاریخی شفیعی گرگان با کاربری اقامتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز