خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی خبر داد:

راه اندازی نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۲۶

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت مجازی در محل جهاد دانشگاهی اراک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر غفاری زاده افزود: بیش از 90درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی‌های ژنتیکی که موجب ناباروری می‌شود، از سوی این آزمایشگاه قابل رصد و شناسایی است.

وی ادامه داد: یکی از مزایای راه اندازی این آزمایشگاه ژنتیک در اراک این است که در مجاورت مرکز ناباروری واقع شده و می‌تواند همزمان پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار داشت: آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتوزنتیک و ملکولار است که با بهره‌گیری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه‌های شاخص در بخش ژنتیک خدمات ارایه می‌کند.

غفاری زاده تصریح کرد: نبود متخصص ژنتیک در استان موجب شده بود تا راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تأخیر همراه باشد و اکنون در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان از حضور پرفسور «منصور حیدری» استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص ژنتیک پزشکی از استرالیا دعوت شده است.

وی بیان داشت: اغلب بیماری‌های ژنتیک درمان ندارند و معلولیت و ناتوانی ذهنی یا جسمی در تمام طول عمر با فرد مبتلا همراه است. در این راستا پیشگیری تنها راه جلوگیری از این بیماری‌ها است و با انجام مشاوره به موقع و آزمایش‌های ژنتیک می‌توان بسیاری از معلولیت‌ها را پیشگیری کرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: درگام اول راه‌اندازی این آزمایشگاه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای گام دوم نیز ۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است. 7 اشتغال مستقیم و 10 اشتغال غیرمستقیم با راه‌اندازی این آزمایشگاه برای افراد تحصیلکرده جویای کار در استان فراهم شده است. تعرفه مراجعان به این آزمایشگاه نیز به ‌صورت نیمه‌دولتی محاسبه می‌شود تا اقشار آسیب پذیر نیز بتوانند از خدمات این مجموعه استفاه کنند.

غفاری زاده ابراز داشت: کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شده و این مرکز به متقاضیان درمانی از استان‌های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز