خبرگزاری کار ایران

شاقوزائی مطرح کرد:

نحوه احتساب سوابق منتقل شده به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برای بازنشستگی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۲۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان نحوه احتساب سوابق منتقل شده از دیگر صندوق‌های بیمه اجتماعی به این صندوق در احراز شرایط بازنشستگی و تعهدات بلندمدت را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، امان الله شاقوزایی با تشریح نحوه احتساب سوابق منتقل شده از دیگر صندوق‌های بیمه اجتماعی به این صندوق در احراز شرایط بازنشستگی و تعهدات بلندمدت، اظهار داشت: متقاضی می‌بایست در زمان ارائه درخواست نقل سابقه و در تمام مراحل تا زمان تکمیل فرایند نقل سابقه با وضعیت بیمه‌شده فعال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار داشته باشد.

شاقوزایی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متقاضیان و بیمه‌شدگان با داشتن حداقل 65 سال سن تمام، حداقل 10 سال تمام سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشروط بر آنکه مجموع سوابق ایشان در صندوق با سوابق منتقله از سایر صندوق‌ها حداقل 15 سال تمام باشد می‌توانند از مزایای مستمری دوران پیری (سالمندی) بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به شرط بهره‌مندی از مزایای مستمری فوت و ازکارافتادگی کلی غیر ناشی از کار، گفت: برای بیمه‌شدگانی که نسبت به انتقال سوابق خویش به مقصد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام می‌نمایند، دارا بودن حداقل یک سال سابقه و حداقل 90 روز سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال منتهی به فوت و ازکارافتادگی کلی خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان، ادامه داد: درصورتی‌که بیمه‌شده متقاضی نقل سوابق هیچ‌یک از شرایط مذکور را احراز نکند، سوابق منتقل شده صرفا در حساب انفرادی وی در بخش سوابق خارجی درج و قابل رویت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز