خبرگزاری کار ایران

نماینده اتحادیه انجمن‌های علوم کشاورزی:

پشتیبانی و رفع موانع توسعه مهندسی ژنتیک، فرصت‌های شغلی زیادی را در کشور فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۷۱۹

نماینده اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی، گفت: با مانع زدایی و فراهم کردن زمینه های اشتغال مولد فارغ التحصیلان جوان در حوزه های مختلف بیوتکنولوژی می توان کشور را در بسیاری از حوزه های حساس مرتبط با امنیت غذایی و دارویی به خودکفایی رساند.

به گزارش ایلنا از البرز، مهیار رفعتی در جمع خبرنگاران در ارتباط با چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین ملی بیوتکنولوژی اظهار داشت: اتفاقات مثبتی که این روزها در زمینه تولید داخلی واکسن و داروهای بیوتکنولوژی شاهدیم نشان دهنده اهمیت توجه به بیوتکنولوژی است و اگر اشتباهی که در مانع تراشی و جلوگیری از تولید ملی محصولات بیوتکنولوژی کشاورزی و وابسته نگه داشتن کشور به واردات افتاد در بیوتکنولوژی پزشکی و دارویی هم افتاده بود، مسلما چنین روزهای خوبی را در زمینه تولید داروهای بیوسیمولار نمی دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بیوتکنولوژی هر چه به سمت جلو می رویم، فرصت‌های بیشتر و دستاوردهای بزرگتری حاصل می شود. درست است که در حال حاضر موانع و چالش هایی خصوصا در زمینه مهندسی ژنتیک کشاورزی وجود دارد ولی اگر واقع بینانه به شرایط نگاه کنیم آینده را بسیار روشن خواهیم دید.

رفعتی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه های مختلف بیوتکنولوژی زمینه های بسیار خوبی برای کارآفرینی و اشتغال دانش آموختگان وجود دارد و حتی در زمینه زیست فناوری کشاورزی هم اگر بتوان مقداری از چالش ها و فشارهایی را که بر محققان این حوزه وارد می شود، رفع کرد ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوبی در حوزه هایی مثل مهندسی ژنتیک، کشت بافت و... برای  کارآفرینی و کاهش وابستگی به واردات وجود دارد.

دبیر اجرایی سلسله وبینارهای تخصصی کارآفرینی و فرصت های ویژه شغلی در حوزه زیست شناسی، زیست پزشکی و علوم کشاورزی در ادامه با اشاره به برگزاری سه دوره از این وبینارها در اواخر سال گذشته و تداوم آنها در سال جاری گفت: با حمایت اساتید و کارآفرینان و مدیران شرکت های پیشروی  بیوتکنولوژی و زیست پزشکی  از این وبینارها و همراه شدن شتابدهنده ها با این حرکت این وبینارها عملا به فرصتی برای کارآفرینی تبدیل شده به طوری که قرار است تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان شرکت کننده در این سه وبینار جذب این شرکت ها شده و مقدمات راه اندازی استارتاپهایی در این حوزه فراهم شود.

وی در پایان با بیان اینکه در سایه سیاست های حمایتی و برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و ستاد توسعه زیست فناوری در زمینه توسعه شتابدهنده ها و شرکت‌های دانش بنیان فرصت های خوبی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور فراهم شده ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مالی و معنوی این دستگاه ها از فعالان حوزه بیوتکنولوژی و سلسله وبینارهای کارآفرینی شاهد تاسیس چند استارتاپ و شرکت دانش بنیان از دل این وبینارها باشیم.

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و مؤسسات پژوهشی این حوزه از ۳۱ مردادماه تا دوم شهریورماه ۱۴۰۰ با شعار «سده ۱۴۰۰؛ زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز