خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان در گفت و گو با ایلنا:

کادر درمان تحت فشار هستند/ با کمبود تجهیزات پزشکی و تخت روبرو هستیم/ احتمال تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۶۳۹

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمان در بسیار تحت فشار هستند و در صورت توافق مسئولان استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی شهر اقدام خواهد شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: با افزایش تعداد بستری ها پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان در حال انجام است.

فرماندار زنجان، ادامه داد: به محض اینکه تجهیزات بیمارستان صحرایی که توسط وزارت دفاع در حال تامین است وارد استان شود بلافاصله نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

فرماندار زنجان، یادآور شد: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان روزانه روند افزایشی دارد.

وی افزود: با وجود افزایش ۴۰ تخت آی سی یو به تعداد تخت های بیمارستانی زنجان، ضروری است کمبودها در این زمینه رفع شود.

عسگری با بیان اینکه شاهد سرعت افزایشی مبتلایان به ویروس پیشرفته کرونا هستیم، تصریح کرد: احتمال کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر در وضعیت بسیار وخیمی قرار داریم، افزود: کادر درمانی در شهرستان زنجان بسیار تحت فشار هستند.

عسگری، با اشاره به شرایط به وجود آمده گفت: شاهد کمبود تجهیزات و امکانات نیز هستیم.

به گفته فرماندار زنجان اگر روند فعلی شیوع مبتلایان به کرونا ادامه داشته باشد با بحران جدی روبه رو خواهیم شد.

وی تنها راه مقابله با این وضعیت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان در سطح شهر زنجان شاهد رفتارهای پرخطر هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با وضعیت استاندارد فاصله زیادی دارد.

عسگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده شرایط سخت تری را پیش رو خواهیم داشت و برای مقابله با این شرایط پیش بینی هایی هم انجام شده است.

به گفته وی، بیمارانی که حال عمومی آنها زیاد وخیم نباشد با کمک پزشکان عمومی در منازل بستری می شوند.

فرماندار زنجان گفت: امیدواریم به مرحله کمبود تخت‌های بیمارستانی نرسیم و شاهد کاهش مبتلایان باشیم.

عسگری در پایان سخنان خود، با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ناوگان‌های عمومی به ستاد کرونای استان داده شده است، افزود: در صورت توافق استان نسبت به تعطیلی ناوگان‌های عمومی(اتوبوس‌های شهری) اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز