خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تهیه و بازنگری ۱۹۰ طرح هادی روستایی در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۴۹۲

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه، تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی را از جمله اقدامات این نهاد ذکر کرد و گفت: ۱۲۱ طرح هادی روستایی در شهرستان تهیه و ۶۹ طرح بازنگری شده است.

اصغر کوهسرخی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه، با اشاره به اینکه رسیدگی به محرومان، توسعه عدالت اجتماعی و بسترسازی توسعه، از جمله اهداف بنیاد مسکن است، افزود: در حوزه عمران روستایی، تهیه طرح‌های هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت، تملک واگذاری زمین روستایی، بهسازی بافت با ارزش، بهسازی روستاهای نمونه و هدف گردشگری از جمله فعالیت‌های بنیاد است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ بیش از ۲۰ میلیارد تومان در حوزه مسکن روستایی تسهیلات به شهرستان ابلاغ شده است، گفت: ۱۹ میلیارد ۳۵۰ میلیون تومان مربوط به۴۴۶ واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۹۲ فقره آن  به بخش رخ تعلق گرفته است .

کوهسرخی اظهار کرد: در سال ۹۹ جهت احداث ۲۸۹ واحد مسکن محرومین مبلغ ۳ میلیارد و۶۹۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بابت احداث مسکن به حساب محرومین واریز شده است که بابت احداث ۱۰۹ واحد مسکن محرومین بخش رخ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب محرومین منطقه رخ در سال ۹۹ واریز شده است. 

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی که شامل؛ بازگشایی مسیر، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، اجرایی جدول وکانیو وآبرو، پیاده روسازی و دیواره سنگی و... است که در ۴۵ روستای شهرستان این طرح اجرا شده است.واجرای طرح هادی ۷ روستا وسنگ فرش معابر روستای ملی ابریشم بسک توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه در دست اجراست.

کوهسرخی افزود : طرح صدور اسناد مالکیت در ۱۰۳ روستا و۳ شهر زیر ۲۵۰۰۰ نفر شهرستان تربت حیدریه در دست اجراست که تا کنون بیش از ۱۰۳۰۰ جلد سند مالکیت معادل حدود ۵۰ درصد  واحد بافت روستایی سند مالکیت صادر وتحویل متقاضیان شده است. وی تصریح کرد : در سال ۹۹ با توجه به تعیین ۴۵۰ فقره سهمیه شهرستان تعداد ۵۱۵ جلد سند صادر وتحویل متقاضیان گردید. وشهرستان تربت حیدریه جز شهرستانهای برتر قرارگرفت. 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت حیدریه در خصوص احداث مسکن برای محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی گفت: تعداد  ۷۱ واحد برای مشمولین کمیته امداد ۲ واحد برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد  و۲۲ واحد جهت مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی و۲۱ واحد بابت خانوارهای دومعلول به بالای تحت پوشش بهزیستی با تسهیلات مسکن روستایی وکمک بلاعوض بنیاد  مسکن ،کمیته امداد وبهزیستی شهرستان تربت حیدریه در دست اجراست که تعدادی از این واحدها به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز