خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

شرایط بیمارستان‌های اصفهان حاد است/ واکسن کرونا را سیاسی نکنیم/ عدم رعایت پروتکل ها دردسرساز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۴۱۹

استاندار اصفهان گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی با بحران کرونا مواجه هستیم و وضعیت بیمارستان‌های این استان در شرایط ویژه و حاد قرار دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: وظیفه داریم از جان انسان‌ها به هر طریق و با تمام توان و تلاش حراست کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان وضعیت شیوع کرونا مانند دیگر استان‌ها مناسب نیست؛ البته به واسطه تلاش بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان تعداد مرگ و میر نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است.

رضایی با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد ملی موظف به اجرای تمام شرایط و ضوابط هستیم، بیان کرد: برخی نهادها و ادارات شرایط قرمز بودن را رعایت نکردند و به دستورالعمل‌هایی که برای شهرهای قرمز در نظر گرفته شد بی توجه بودند. برخی از ادارات استان نیز دستورالعمل حضور یک سوم کارکنان را و برخی دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید تنها به واکسیناسیون امیدوار باشیم، گفت: در دنیا حتی در کشورهای پیشرفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی راه سلامت و حفظ جان مردم و مقابله با ویروس کرونا شناخته شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۴ واکسن در دنیا برای مقابله با کرونا ساخته شد که هیچ یک به صورت قطعی ایمنی ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر نمی‌دانیم ایمنی واکسن‌ها برای چه مدت زمانی است و این درحالیست که ویروس باعث تغییر ماهیت ژنتیکی نشود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سیاسی شدن واکسن اقدامی نادرست است، اظهار داشت: باید با هماهنگی، بدون حاشیه سازی و پیروی از دستورات و مصوبات ستاد ملی در راستای مبارزه با کرونا گام برداریم.

وی تصریح کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا در پیک چهارم بیشتر است و شرایط استان در هفته جاری در مواجه با ویروس کرونا  نسبت به قبل بسیار سخت‌تر است؛ بنابراین مراعات بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی امری ضروری است.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها با توجه به قانون همکاری و مشارکت صددرصدی با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها برای برگزاری باشکوه انتخابات در حوزه پشتیبانی و فناوری همکاری لازم داشته باشند.

رضایی امر انتخابات را مساله‌ای مهم و ضروری برای کشور دانست و افزود: اطلاع رسانی از اقدامات و خدمات انجام شده در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مدیریت ارشد استان در خصوص وضعیت آبی استان گفت: وضعیت بارندگی در سال آبی جاری نامناسب بوده به همین دلیل آب پشت سد زاینده رود بسیار اندک است؛ از این رو با توجه به خشکسالی شدید لازم است دستگاه‌ها همکاری جدی در راستای صرفه جویی و فرهنگ‌سازی در مصرف آب در بخش‌های مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز