خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات کوهنوردی منطقه آزاد قشم خبر داد:

صعود تیم کوهنوردی قشم به قله 3267 متری «تشگر» هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۴۱۵

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از صعود اعضای تیم کوهنوردی این هیات به قله سه هزار و 267 متری «تَشگَر» واقع درکوه هماگ هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد سعید موسایی باغستانی با اشاره به اینکه این قله بلندترین قله استان هرمزگان محسوب می شود، گفت: در این صعود که مراحل آن چهار ساعت ونیم به طول کشید، اعضای این تیم موفق شدند پرچم هیأت کوهنوردی منطقه آزاد قشم را در راس قله تشگر به اهتزاز دربیاورند.

به گفته وی شروع پیمایش یک روزه قله تشگر 6 صبح روز چهارشنبه 25 فروردین ماه جاری از باغ در منطقه زاکین آغاز شد و اعضا پس از دو ساعت ونیم پیمایش در ساعت هشت و نیم صبح به کمپ بونه رسیدند و پس از استراحتی نیم ساعته به سوی قله حرکت کرده و در ساعت 11 صبح موفق به صعود شدند.

موسایی تصریح کرد: این برنامه نخستین صعود هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در سال جدید است که به همت اعضای کارگروه کوهنوردی برگزار شده و تا پایان سال برنامه های متعددی نیز در حال طراحی برای اجرا است.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در سال جدید، برنامه های این هیأت گسترده تر از سال های قبل و با تمرکز بر پرورش نیروهای متخصص در حوزه های مختلف فعالیتی از جمله کوه نوردی، سنگ نوردی، غارنوردی، دره نوردی و به ویژه ورزش های هیجانی مانند دیپ واتر(شاخه جدیدی در سنگ نوردی) و اسلک لاین (راه رفتن بر روی یک تسمه یا نوار بین دو نقطه ) استوار است.

 اعضای تیم هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم را سید حسین کاظمی به عنوان سرپرست گروه، حامد شیروانی به عنوان رئیس کارگروه کوهنوردی و فاطمه اسماعیلی زاده به عنوان عضو تشکیل می‌دهند.

کوه هماگ یا همای در فاصله 60 کیلومتری شمال شهرستان بندرعباس و در قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرار دارد و از بلندترین ارتفاعات استان هرمزگان بشمار می رود و قله « تشگر» با ارتفاع 3.267 متر، بلندترین قله این کوه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز