خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

اگر شهرداری آبادان قصور کرده است دستگاه قضا ورود و برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۱۹۷

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص حواشی ایجاد شده در بحث تزریق سهمیه واکسن پاکبان‌ها به برخی مدیران شهرداری آبادان، گفت: اگر واقعا شهرداری آبادان قصور کرده است باید دستگاه قضا ورود کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا احمدی در ارتباط تصویری با برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، درباره نتایج پیگیری‌هایش در زمینه سوء استفاده برخی از مدیران شهرداری آبادان از واکسن تخصیصی به پاکبانان افزود: به محض اینکه این خبر در فضای مجازی منتشر شد تماسی با امام جمعه و شهردار آبادان داشتم و آنچه می‌گویم نقل قول از آنهاست.

وی گفت: به من این طور گفته اند که اعضای شورای شهر واکسنی نزده اند و در فهرست شبکه بهداشت آبادان هم اسمی از اعضای شورای شهر نبوده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ظاهرا ۲۱۹ دوز واکسن برای پاکبان‌ها اختصاص داده شده بود که البته تعداد کارکنان پاکبان شهرداری آبادان ۵۰۰ نفر است.

احمدی گفت: ظاهرا در روز‌های اول تزریق واکسن ۳۰ نفر بیشتر واکسن نزده اند و برخی به دلیل برخی تبلیغات سوء در فضای مجازی از زدن واکسن امتناع کرده اند و آن را برای خود مضر دانسته اند.

وی افزود: بر اساس اعلام مسئولان ذیربط ۱۰۴ نفر واکسن زده اند که ۸ نفر از این تعداد، مدیران شهرداری و ۲۴ نفر هم از شهروندانی بودند که بیماری زمینه‌ای داشتند و بقیه پاکبان بوده اند و اکنون ۱۱۵ دوز واکسن باقی مانده است که کسی متقاضی تزریق آن نیست.

وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه اگر تخلفی صورت نگرفته پس چرا وزیر بهداشت دستور عزل معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان را صادر کرده است؟ گفت: ما به دنبال کشف حقیقت هستیم و هر آن چه گفتم نقل قول از امام جمعه و شهردار آبادان است، اما مثلا این جمله‌ای که از رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نقل قول شده که گفته (چون آنها ماسک زده بودند هویت شان برای ما مشخص نبود) برای ما توجیهی ندارد، زیرا افراد قبل از تزریق واکسن، کارت ملی خود را تحویل داده بودند و هویت شان مشخص بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: به ما این طور گفته اند که خیلی از این واکسن استقبال نشده، اما اگر واقعا شهرداری آبادان قصور کرده است دستگاه قضا ورود و برخورد کند.

براساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها، شکر الله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرده بود که در میان دریافت کنندگان واکسن، تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان بوده اند.

سلمان زاده در ادامه اظهاراتش آورده است: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما مشخص نشده، اما نام‌شان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

بر اساس این گزارش، محمود رضا شیرازی شهردار آبادان نیز در واکنش به این مسئله گفته است: هیچ عضوی از شورای شهر آبادان واکسن کرونا نزد، ولی برخی از پاکبان‌ها به دلیل چینی بودن واکسن‌ها، زیر بار تزریق نرفتند به همین دلیل برخی مدیران، برای ترغیب و اطمینان بخشی پاکبان‌ها برای تزریق واکسن کرونا، مجبور به تزریق واکسن شدند.

وی افزوده است: البته برخی افراد که واکس کرونا تزریق کرده‌اند، اکنون به کرونا مبتلا شده اند و حتی یکی از آنها به دلیل لخته شدن خون بعد از تزریق اکنون در تهران تحت نظر پزشکان است.

در توضیحات شهردار آبادان، نام امام جمعه آبادان هم به عنوان فردی که در مراسم تزریق واکسن به پاکبان‌ها حضور داشت به میان آمده که ظاهرا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان گفته است: تا الان هیچگونه واکسنی نزدم و قطعاً نخواهم زد تا افراد اولویت دار استفاده کنند و منتظر خواهم بود تا واکسن ایرانی استفاده کنم.

بر همین اساس، امام جمعه آبادان از فعالان رسانه‌ای درخواست کرده است: در پخش خبر‌ها و حفظ آبروی افراد در ماه شریف رمضان دقت بیشتری کنند.

بر اساس این گزارش، برخی نزدیکان شهرداری آبادان هم در واکنش به ورود وزیر بهداشت به این موضوع و دستور عزل معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان، اعلام کرده‌اند که چگونه تزریق واکسن به پسر وزیر بهداشت را «اعتماد سازی» می‌نامند، ولی وقتی مدیران شهرداری آبادان برای اعتمادسازی به پاکبان‌ها اقدام به تزریق واکسن می‌کنند، نام این کار از سوی همان وزیر می‌شود «سو استفاده».

در هرحال افکار عمومی انتظار دارند اگر تخلفی در این باره رخ داده است برخورد جدی صورت گیرد تا از تکرار آن پیشگیری شود.خ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز