خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:‌

خروج مرغ از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۱۲۶

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ممنوع شدن خروج مرغ از مرغدارای های این استان به استان های همجوار خبرداد.

سیدحشمت الله صمیمی دوست به ایلنا از یاسوج گفت: با توجه به نیاز بازار استان به مرغ، خروج آن از استان ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر مرغ با قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان وجود ندارد زیرا در ستاد تنظیم بازار کشوری تصمیم برای افزایش اقیمت مرغ به 24 هزار و 800 تومان گرفته شده است، اظهارداشت: این قیمت مصوب در استان، از سطح واحدهای مرغ داری تا کشتارگاه و واحدهای فروش با نظارت توزیع خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نظارت بر موجود بودن مرغ در بازار از کشتارگاه تا مکان های فروش را بر عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت دانست و خاطرنشان کرد: مرغ استان بر اساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی، 70 درصد نیاز استان را تامین  و مابقی این نیاز توسط استان فارس تامین می شود.

صمیمی دوست گفت: با توجه به نظارت ها مرغ زنده با قیمت 17 هزار و 100 تومان رد بازار بفروش می رسد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان های همجوار، قیمت مرغ مصوب را رعایت نمی کنند و این موضوع یکی از مشکلات است، ادامه داد: از مردم انتظار داریم به اندازه نیاز روزانه خرید داشته باشند و اینکه بخواهند سهم بیشتری از مرغ را خریداری کرده و در یخچال ها ذخیره کنند سبب مشکلاتی در بازار می شود.

وی گفت: با توجه به کمبود مرغ در استان ، خروج هرگونه مرغ از استان ممنوع و در این راستا، تعزیرات حکومتی ، دادستانی و نیروی انتظامی از خروج مرغ زنده جلوگیری خواهند کرد.

صمیمی دوست افزود: در شرایط حاضر حدود 65 تن مرغ زنده در کشتار گاه های یاسوج کشتار می شود که حدود 50 تن مرغ کشتار در سطح بازار توزیع می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز