خبرگزاری کار ایران

در جلسه انسجام بخشی آب استان مطرح شد؛

لزوم برنامه ریزی مدیریت توزیع آب در همدان/ شاید با جیره بندی آب روبرو شویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۹۲۹

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان بر بهره گیری از برنامه جامع راهبردی آب تاکید کرد و اظهار داشت: چنانچه قرار است مدیریت توزیع آب بنابر ضرورت انجام شود باید برنامه ریزی ها از هم اکنون در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیمردان طالبی صبح امروز شنبه در جلسه انسجام بخشی آب و آبفای همدان با بیان اینکه عمده نگرانی های ما مربوط به خشکسالی است، گفت: باید مشخص شود آب پیش بینی شده از سد تالوار چه زمانی قرار است به منابع آبی ما تزریق شود.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان بهره گیری از راهکارهای نوین در مدیریت منابع آبی را الزامی دانست و گفت: باید مشخص شود آب سد تالوار چه زمانی به منابع آبی همدان تزریق می شود.

وی با تاکید بر اینکه البته به عقیده من مشکل آب همدان باید درون حوزه ای حل شود، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از راهکارهای نوین بتوانیم کمبود منابع آبی را از خود استان تامین کنیم.

شناسایی و برخورد با سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی پرمصرف در همدان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان همچنین ضمن اشاره به شناسایی سازمانها و نهادهای غیردولتی پرمصرف بیان کرد: شناسایی و برخورد با این گونه سازمانها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر عدم تحویل سوخت به چاه های آب غیر مجاز نیز تاکید کرد و گفت:در شرایط موجود جلوگیری از کشت دوم از الزامات است.

طالبی همچنین بر شناسایی چاه‌های دستگاهای اجرایی و بهره گیری از آنها تاکید کرد و گفت: شناسایی مشترکین پرمصرف و توصیه به آنها ضروری است.

امسال دغدغه ویژه ای از بابت تامین آب داریم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان این جمله که امسال دغدغه ویژه ای از بابت تامین آب داریم، گفت: برهمین اساس جلسات متعددی به منظور رصد و رفع مشکلات برگزار شده است.

سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه البته این اولین بار نیست که ما با شرایط بحرانی مواجه می‌شویم، اظهار داشت: طی ۹ سال خدمت در این مجموعه، اجازه ندادیم مردم لحظه ای با قطعی آب مواجه باشند و به لطف خدا از این پس هم مدیریت خواهیم کرد.

وی بر مدیریت فشار تاکید و بیان کرد: با توجه به شرایط موجود تقاضا داریم جهاد کشاورزی و فرمانداری ها نیز بر جلوگیری از کشت دوم اقدام کنند.

حسینی بیدار همچنین با بیان اینکه آبرسانی اضطراری از خط انتقال تالوار باید تا تیرماه عملیاتی شود، گفت: در صورت عدم تامین آب از این منبع ممکن است در بخش هایی از همدان با جیره بندی آب مواجه شویم.

وی همچنین افزود: باید در راستای پروژه آبرسانی از سد تالوار با حضور استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی جلسه ای اضطراری برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز