خبرگزاری کار ایران

قزلباش هشدار داد ؛

احتمال سرریزی بیمارستان‌های استان زنجان در دو هفته آینده/ وضعیت سیاه نیست اما در حال اوج گیری است / افزایش میزان ابتلا در کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۸۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، گفت: تغییر رنگ بندی استان زنجان به سیاه کذب است و وزارت بهداشت هم در این زمینه اعلامیه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران،  در خصوص وضعیت سیاه زنجان در زنگ بندی کرونایی، گفت: رنگ بندی شهرستان‌ها تغییر نیافته است و هر گونه تغییر در رنگ بندی از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام می‌شود و رنگ بندی تحت عنوان ماسک تکذیب شد.

قزلباش ،  با بیان اینکه در صورتی که رنگ بندی سیاه اعلام شود که باید ضوابط آن نیز تعریف شود، افزود: اصل اینکه بیماری همچنان در کشور در حال اوج گیری و روند افزایشی است، باید تاکید کرد و اگر این روند ادامه یابد مشکلات جدی در بخش بستری را فراهم می‌کند.

به گفته وی، میزان ابتلا در کودکان بدون علامت بسیار زیاد است اما در حدی است که چهره قالب را در کودکان نمی‌بینیم و در موج چهارم میزان بستری کودکان افزایش معناداری فعلا ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، از کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا خبرداد و گفت: در دوره‌های قبلی میزان سن مبتلایان بالاتر بود.

قزلباش، در خصوص اذحام جمعیت در نانوایی‌ها در زمان نزدیک افطار، گفت: در ایام ماه رمضان تجمع در نانوایی‌ها، سنگکی‌ها، بربری و حلیم و آش فروشی در سابق داشتیم اما در این شرایط چنین صف‌هایی غیرقابل قبول است و ما پیگیر این موضوع هستیم صف‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اگر در یک شهرستانی بیش از 4 بیمار بستری داشته باشد به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، رنگ آن شهرستان زرد می‌شود اما عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل است، افزود: اگر بیش از 6 نفر نارنجی و بالاتر قرمز می‌شود و بیشتر از این میزان اعلام خطر است تا همه شهرستان‌ها در یک تقسیم بندی قرار نگیرد.

این مسئول  بهداشتی درمانی در استان زنجان،  یادآورشد: روند ابتلا در استان با شیب کمتری افزایشی است و روند بستری‌ها هم نوسان دارد و هر روز تغییر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با اشاره به اینکه دیشب 109 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند، افزود: میزان اشتغال تخت بیماران کرونایی در استان زنجان بالای 800 تخت است.

قزلباش، با بیان اینکه دید و بازدید عید، مسافرت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها موجب شده تا در دو هفته آینده پیش‌بینی افزایش بیماران را داشته باشیم، افزود: اگر میزان بستری‌ها افزایش یابد انتظار سریز بیمارستان‌های استان وجود دارد.

وی، از رهگیری بیماران در استان خبرداد و گفت: از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، از راه‌اندازی سرویس درمان سرپایی و موقت بیماران در استان زنجان خبرداد و گفت: در زمینه دارو نیز مشکلی وجود ندارد که شرایط لازم برای اخذ دارو فراهم شده است.

وی، با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر در استان زنجان واکسن شده‌اند، افزود: ضروری است مردم از شرکت در افطاری‌ها و صف‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز