خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث‌ جهانی بم:

ایجاد موزه تاریخ و باستان‌شناسی بم در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۸۲۷

مدیر پایگاه میراث‌ جهانی بم گفت: در سال ۱۴۰۰ موزه تاریخ و باستان‌شناسی شهرستان بم با همکاری شهرداری و شورای شهر بم ایجاد می‌شود تا محل مناسبی برای علاقه‌مندان به حوزه تاریخ و باستان‌شناسی این شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایلنا، محسن قاسمی با اشاره به بازنگری طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم برای حفظ باغ شهر این شهرستان افزود: این طرح در قالب همکاری با پروژه طرح تفصیلی بم تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با اشاره به تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان از جمله ارگ تاریخی بم به علت شیوع کرونا افزود: در این ایام مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف این بنای تاریخی در دستور کار بوده که مرمت اصطبل حکومتی، یخدان، خانه میراکبر و سیستانی، مجموعه عمارت دروازه دوم، برج کلاه‌فرنگی و همچنین سامان‌دهی کمپ اقامتی، ایجاد سامانه حفاظت الکترونیک و پایش تصویری از جمله این اقدامات است.

وی درباره مرمت و بازسازی ۱۰۰ درصدی خانه سیستانی ارگ تاریخی بم گفت: در حال حاضر این بنای تاریخی به مجموعه پژوهشی و اداری پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن تغییر کاربری داده است.

قاسمی بیان کرد: عملیات مرمت و بازسازی برج کلاه‌فرنگی و همچنین دروازه دوم به بیش از ۹۰ درصد رسیده و خانه میراکبر و یخدان تاریخی نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۰ مرمت و بازسازی می‌شود.

به گفته ویعملیات مرمت مجموعه اصطبل تاریخی ارگ بم از زمستان سال ۱۳۹۹ آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان  امسال مرمت سالن‌های ضلع جنوبی و شرقی این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز