خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور / فعالیت ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۷۸۱

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این استان پنجمین استان از لحاظ جمعیت سالمندی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، فرگل صحاف با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حوزه توانمند سازی برای ۱۹ هزار و ۴۲۷ زن سرپرست خانواده مستمری پرداخت می شود و دو هزار و ۶۲۴ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

صحاف با اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و تامین بخشی از هزینه‌های آزمایش های ژنتیک، گفت: در این راستا از ۶ هزار و ۳۶۳ مورد با اعتبار حدود سه میلیارد تومان  حمایت شده که خدمت گیرندگان از خدمات مشاوره ای و ژنتیک در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ رشد ۶۳ درصدی داشته است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۵۴ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر توسط این مراکز درمان شدند و ۲ هزار و ۱۲۴ نفر نیز از ۱۵مرکز کاهش آسیب خدمات دریافت کردند.

صحاف مراکز مثبت زندگی را از سایر طرح های جدید بهزیستی برشمرد و گفت: راه اندازی این مراکز در راستای اجرایی کردن دولت الکترونیک و حذف بروکراسی های زاید اداری به صورت محله محور با هدف تسریع و تسهیل ارائه خدمات به جامعه هدف انجام شده است که پرونده های کلیه مددجویان به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و بازدید میدانی از منازل مددجویان انجام می پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۶ مرکز از دو هزار و۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در استان آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند که بهزیستی استان از نظر تعداد مراکز فعال رتبه پنجم کشوری و از نظر بازدید از منازل مددجویان رتبه سوم کشوری را دارا است.

وی با اشاره به ساخت حدود ۵۷۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول و بیشتر با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز، گفت: از این تعداد تاکنون ۴۰۳ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول و بیشتر تحویل داده شده است.

وی با اشاره به ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت بنیاد مسکن در سال ۹۹، افزود: همچنین اداره کل بهزیستی استان در ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی مشارکت کرده است که عملیات اجرایی ۱۱۵ واحد آن آغاز شده و تاکنون ۶۹ واحد تحویل مددجویان شده است.

وی ابراز کرد: میزان مشارکت مردمی نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال ۹۹ به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان است.

صحاف با اشاره به ارائه خدمات آموزشی توانبخشی با پرداخت یارانه ۸۵ درصد خدمات خدمت گیرندگان اظهار کرد: ۸۵ مرکز روزانه توانبخشی برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمات ارائه می‌ کنند از این تعداد ۲۳ مرکز ذهنی، ۱۲ مرکز جسمی و حرکتی، ۹ مرکز روزانه سالمندان، ۱۲ مرکز حرفه آموزی، ۱۰ کارگاه تولیدی و حمایتی، ۶ مرکز شنوایی، یک مرکز روزانه روانی، یک مرکز چند معلولیتی، یک مرکز ضایع نخایی، پنج مرکز اوتیسم، یک مرکز بینایی و سه مرکز پشتیبانی شغلی است.

وی با بیان اینکه همچنین ۴۱ مرکز مراقبتی توانبخشی شبانه روزی برای دو هزار ۱۹۹ نفر خدمات ارائه می‌دهند، تاکید کرد و گفت: از این تعداد، دو مرکز ذهنی زیر ۱۴ سال، ۱۵ مرکز ذهنی بالای ۱۴ سال، هفت مرکز روانی، ۹ مرکز سالمند، یک مرکز جسمی حرکتی، پنج خانه کوچک معلولان ذهنی، یک مرکز نگهداری موقت اوتیسم و یک خانه موقت کودکان دارای مشکل روانی مزمن می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز