خبرگزاری کار ایران

شکری در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها کنسرت آنلاین قزوین با حمایت اداره ارشاد قزوین برگزار شد/ جشنواره عارف به اعتلای فرهنگ و هنر استان کمک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۶۲۹

تهیه کننده کنسرت در قزوین گفت: در سالی که گذشت تنها کنسرت آنلاین در قزوین با اجرای گروه پایکوبان با حمایت همه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

احمد شکری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به فعالیت‌های حوزه موسیقی استان طی سال گذشته گفت: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا فعالیت‌های مختلف هنری ازجمله کنسرت‌ها لغو شد، البته جشنواره موسیقی عارف در سطح ملی در استان برگزار شد.

این تهیه کننده کنسرت ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره موسیقی عارف علاوه بر حمایت از هنرمندان حوزه موسیقی به پویایی جامعه موسیقی و ارتقای سطح سواد موسیقیایی نیز کمک می‌کند و توجه به این امر مهم نشان از دغدغه‌مندی اداره ارشاد در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان در سطح ملی بوده و اقدامی قابل تقدیر است‌

وی با بیان جایگاه موسیقی استان در سطح کشور ابراز کرد: قزوین از نظر موسیقی جزو بهترین استان‌ها در سطح کشور بوده و نمی‌توان از آهنگسازان و نوازندگان خوب استان غافل شد. اکنون در بسیاری از گروه‌های موسیقی هنرمندان قزوینی حضور دارند و با افرادی همچون محسن چاوشی، رضا صادقی، علی لهراسبی، مسعود صادقلو و رضا یزدانی همکاری دارند.

شکری با اشاره به نیازهای استان در حوزه موسیقی بیان کرد: در بستر موسیقی سال‌ها است قزوینی‌ها تقاضای سالن مخصوص برای برگزاری کنسرت دارند که تاکنون اتفاق نیفتاده است. البته اداره کل ارشاد برای برگزاری کنسرت‌ها همکاری داشته اما گاهی ارگان‌های مختلف سالن‌های مناسب خود را در اختیار برگزار کنندگان کنسرت قرار نمی دهند.

وی گفت: به جز یک مورد چند سالی است در استان لغو کنسرت نداشتیم؛ اما به دلیل نبود سالن مناسب کنسرت‌ها در سوله و مکان‌های نامناسب برگزار می‌شود، این درحالی است که سالن‌هایی همچون تربیت معلم، تربیت بدنی، ارتش و چند مورد دیگر از شرایط لازم برای برگزاری برخوردار هستند.

این تهیه کننده کنسرت ابراز کرد: در ایام کرونا ارشاد برای جبران بخش کوچکی از خسارات ناشی از تعطیلی فعالیت‌ها وامی را اختصاص داده بود که البته جوابگوی نیاز هنرمندان نبود و حتی برخی مجبور شدند برای تامین هزینه‌ها سازهای شان را بفروشند.

وی اظهار کرد: در سالی که گذشت تنها کنسرت آنلاین در قزوین با اجرای گروه پایکوبان با حمایت همه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد و همچنین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اجرا شد، البته بخش‌هایی هم بودند که حمایت لازم را نداشتند.

شکری گفت: هنرمندان موسیقی و خوانندگان بخش پرطرفداری از جامعه بوده و هر حرکتی از سوی آنها بر مخاطب تاثیرگذار است. در واقع هنرمندان نقش تعیین کننده  در جامعه داشته و با اجرای برنامه های شاد و مفرح روحیه مردم را تغییر می دهند، از این رو باید مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز