خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ جبهه اصلاحات استان قزوین به رئیس جمهور مطرح شد؛

نه تنها شعارها در حد آرزو باقی ماند که اوضاع از آنچه بود بدتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۴۳۹

جبهه اصلاحات استان قزوین، درباره عملکرد هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر استان قزوین، نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جبهه اصلاحات استان قزوین، درباره عملکرد هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر استان قزوین، نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور نوشت.

در این متن آمده:

"نامه سرگشاده جبهه اصلاحات ایران استان قزوین درخصوص عملکرد هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر به رئیس جمهور"

جناب دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم ایران

با سلام و احترام همانطور که خود بر امور اشراف داشته و از نزدیک بر شرایط کشور آگاهید، ما اصلاح طلبان استان قزوین لازم دانستیم حتی به صرف تاکید هم که شده مسائلی را که به نظر می‌رسد نه تنها منحصر به قزوین بلکه مبتلابه تمام استان‌های کشور است با شما در میان گذارده، تا حداقل اتمام حجتی برای تمام مسئولین امر و آخرت خودمان باشد.

 از آنجائیک ه جنابعالی بعنوان رئیس جمهور بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرای کامل قانون اساسی را بر عهده دارید و به موجب اصل ۱۲۱ قانون اساسی "پشتیبانی از حق و گسترش عدالت" بخشی از سوگند ریاست جمهوری شماست، امروز با بررسی  وضعیت اصول ۵۶،۴۰،۳۷،۲۳،۲۲،۱۹ قانون اساسی در جامعه ، آیا می‌توان حداقلی از آثار آن سوگند را در حوزه‌های مختلف مشاهده کرد؟

ما اصلاح طلبان بنابر ضرورت عقلی و مضاف بر توصیه مولای متقیان امیر‌مومنان علی(ع) سعی داریم همیشه فرزند زمان خویشتن باشیم تا متناسب با اقتضائات آن بتوانیم به تکلیف انسانی و ایمانی خود در هر شرایط به نحو مطلوب عمل نماییم.

آری مبنای رای ما در انتخابات ۹۲ و ۹۶ به جنابعالی همین استدال بود و لاغیر، ما نه تنها از تصمیم آن روز خود پشیمان نیستیم بلکه امروز هم  اگر با چنان شرایطی مواجه شویم، باز همان تصمیم را خواهیم گرفت؛ زیرا نه تنها فلسفه اصلاح طلبی را مبرا از هرگونه تملق و چاپلوسی و منفعت طلبی دانسته بلکه آن را تسلیم مواضع در تمکین به حقوق انسانی و منافع ملی می دانیم.

ما انتظار داشتیم شعارهای انتخاباتی شما یکی پس از دیگری زمینه تحول شرایط را مهیا و جامعه را در حوزه‌های مختلف با جام مملو از عقلانیت و شهامت با سازکار تدبیر و امید به نحو مطلوب سیراب سازد؛ اما با پناه به مصلحت و غفلت از عقلانیت و فاصله از شهامت نه تنها آن شعارها در حد آرزو باقی ماند و مجال تحقق نیافت، بلکه اوضاع از آنچه بود نیز بدتر شد، تا به نحوی از آنجا  دل همه دغدغه‌مندان سلیم النفس در جامعه نه تنها بواسطه عقب نشینی‌های مکرر و مستمر در مقابل عوامل دولت پنهان، بلکه حتی خوش رقصی بسیاری از مدیران منصوب دولت شما در حوزه‌های مسئولیت‌شان در برابر زیاده خواهی‌های تمامیت خواهان به درد آید، به نحوی که فرماندار دولت شما در قزوین همراه با بعضی از مدیران دولت  ضمن هماهنگی کامل دست مشتی افراد عصبانی، بی منطق و رها شده از هر اصول را تحت عنوان هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر چنان باز گذاشت تا تمامی کاندیداهای منتسب به جبهه اصلاحات را بنحوی مورد قلع وقمع قرار دهند به طوری که حتی یک نفر از این جریان در عرصه رقابت باقی نمانده و نتیجه انتخابات را پیشاپیش تضمین شده به جریان رقیب تقدیم و کار فردای هیئت نظارت را امروز تمام کند.

البته بنابر تصریح فوق این وادادگی مختص قزوین نبوده، بلکه بنابر اخبار منتشره سراسر کشور درگیر ترویج و تکثیر این بدعت خطرناک و زیان آور می‌باشد، در حالی که انتظار ما اصلاح طلبان جز اجرای بدون تنازل قانون و امتناع از دخالت‌ها و ملاحظات فراقانونی نبوده و نیست؛ اگر کاندیداهای اصلاح طلب واقعا مشکل دارند استدعای ما آن است که تمامی مستندات آن مشکلات را افشا کرده تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

آقای رئیس جمهور؛

علاوه بر وظیفه قانونی نسبت به کشور و تعهد رایی که به اصلاح طلبان دارید لازم است در این اندرزنامه یاد آوری شود که آیا فقدان انتخابات با انتخابات صوری و بی محتوا تفاوتی خواهد داشت؟

اگر چه فرصت سوزی‌های عدیده اصحاب دولت با هجمه سنگین و ناجوانمردانه تمامیت خواهان علیه کلیت دولت هم‌پوشانی پیدا کرده تا حداقل، تشخیص سره از ناسره را برای بسیاری دشوار ساخته و خدمات دولت نیز تحت شعاع سیاه نمایی‌ها قرار گیرد.

اما شما برای یک بار هم شده در پایان عمر دولت خود تصور و تصدیق مطلوب خویش از آینده را پیش پای حقیقت جاری ساخته و با دستوری اکید و برخورد قاطع با سهل انگاری یا تخلفات عوامل اجرای انتخابات و الزام تمام عوامل به مُرّ قانون با تمکین صرف به مستندات قانونی، زمینه عقب راندن زیاده‌خواهان قانون گریز را فراهم کرده تا هم انتخابات را به مفهوم واقعی خود نزدیک و هم نام نیک از دولت خویش در تاریخ بجای گذارید. فارغ از نام و نشان نتیجه تعلل در این مهم به قول لسان الغیب حافظ شیرازی:

"ساقی به جام عدل بده باده تا گدا

 غیرت نیاورد که جهان پر بلا کند"

زود یا دیر مشخص خواهد بود.

"جبهه اصلاحات ایران- استان قزوین"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز